אלו המועמדים הסופיים לראשות הבית היהודי

עשרה מועמדים הגיעו לשלב הסופי של ההתמודדות על ראשות הבית היהודי, ויגיעו לראיונות אצל הוועדה המסדרת. בין המועמדים הסופיים: ראשי עיריות גבעת שמואל ושדרות, שלושה רבנים, אישה וח"כ מכהן. ככל הנראה הוועדה לא תפרסם מחר את החלטתה

חדשות כיפה מירב כהן ויהונתן קליין, חדשות כיפה 31/01/19 00:48 כה בשבט התשעט

אלו המועמדים הסופיים לראשות הבית היהודי
כינוס הועדה המסדרת, צילום: דוברות הבית היהודי

פרסום ראשון: הבוקר (ה') תראיין המועצה הציבורית האמונה על בחירת יו"ר הבית היהודי את המועמדים הסופיים לתפקיד. ממידע שהגיע לחדשות כיפה עולה, כי עשרה מועמדים הגיעו לקו הסיום, כאשר כמעט כולם יגיעו לראיונות אצל חברי הוועדה המסדרת.

בשעה 9:00 תתכנס הוועדה המסדרת, המונה 17 חברים, במלון 'גני ירושלים' בבירה, והחל מסביבות השעה 10:30 יגיעו המועמדים לראיונות. המועמדים שיופיעו בפני הוועדה הם ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, מייסדת ארגון 'שורת הדין', ראש ישיבת ההסדר במודיעין, הרב אליעזר שנוולד, רב היישוב עפרה, הרב אבי גיסר, וראש מכינת 'עצם', הרב רפי פרץ, אשר הגיע לקו הסיום אך צפוי שלא להגיע לראיון. גם סגן שר הביטחון, ח"כ הרב אלי בן דהן, יגיע כנראה להופיע בפני הוועדה. מועמד נוסף שצפוי להגיע לראיון בוועדה הוא הרב ד"ר דורון דנינו, שהתמודד בבחירות הקודמות בפריימריז של הבית היהודי.

כינוס מרכז הבית היהודי

כינוס מרכז הבית היהודי. מי יעמוד בראש?צילום: ללא

על מועמדויותיהם של יוסי ברודני וניצנה דרשן-לייטנר פורסם לראשונה בחדשות כיפה. יש לציין כי דרשן-לייטנר דחתה את ההצעה להתמודד על המקום השלישי, המשוריין לאישה, ותתמודד רק על תפקיד היו"ר. על פי המידע שהגיע לחדשות כיפה, סגנית ראש עיריית ירושלים, חגית משה, החברה בוועדה המסדרת, מקדמת את מועמדותה של ניצנה דרשן-לייטנר, אך הרב אלי סדן, ראש המכינה בעלי החבר גם הוא בוועדה, מסתייג ממינויה.

שמות נוספים שהוזכרו כמועמדים הם ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, אשר כלל איננו חבר הבית היהודי, ומלבד הכיפה הסרוגה שלראשו נחשב אדם שאינו 'מגזרי', וראש מועצת בית-אל, שי אלון. כך או כך, נראה כי הוועדה לא תפרסם את החלטתה היום, אלא בהמשך.

מרכז הבית היהודי יתכנס ביום שני הקרוב, 4.2, במרכז 'וואהל' ברמת גן, על מנת לבחור את רשימת המפלגה לכנסת. כמו כן צפוי המרכז לאשר את בחירת היו"ר, אך טרם ברור אם אכן יובא הדבר לאישור המרכז.

ההזמנה לבחירות בבית היהודי

ההזמנה לבחירות בבית היהודיצילום: ללא