הוועדה מנסה לסדר: שמות חדשים לתפקיד יו"ר הבית היהודי

חברי המועצה הציבורית התכנסו לראשונה כדי לדון בזהות מנהיג המפלגה והאישה שתשוריין במקום השלישי. על הפרק: אלוף במילואים, שני ראשי ערים גדולות, ושתי רבניות

חדשות כיפה משה ויסטוך חדשות כיפה 29/01/19 06:48 כג בשבט התשעט

הוועדה מנסה לסדר: שמות חדשים לתפקיד יו"ר הבית היהודי
כינוס הועדה המסדרת, צילום: דוברות הבית היהודי

הועדה המסדרת של הבית היהודי לבחירת יושב ראש המפלגה התכנסה אתמול (שני) לראשונה, ול'כיפה' נודע על מספר שמות שעלו לשולחן הדיונים, לצד דמות נשית שככל הנראה תשוריין במקום השלישי.

אחד האנשים המובילים להנהגת המפלגה, כפי שמסתמן, הוא ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, ששמו עלה בעבר אך כעת, עם כינון הוועדה, נראה שהנושא עבר למישור מעשי.

הציע למחוק את העתירה. ראש העיר יוסי ברודני

ראש העיר יוסי ברודניצילום: דוברות

מי ששמם עלה לצד ברודני כמועמדים לתפקיד, הם האלוף במילואים ויו"ר חברת חשמל יפתח רון טל, והרבנית ד"ר יפה גיסר שכיהנה בעבר כיו"ר ''בת עמי'. כמו כן הוזכר ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, שנחשב לאחד מקבלני הקולות הגדולים בליכוד, לכן לא ברור האם הוא מעוניין לעבור לשורות הבית היהודי.

מלבד הדיונים על יו"ר המפלגה, דנו חברי הועדה גם בדמות הנשית שתשוריין למקום השלישי. אחת המועמדות המובילות היא הרבנית ד"ר לאה ויזל, חברת המפלגה המשמשת כדיקנית מכללת 'אורות ישראל' אלקנה. בעקבות הכוונה המסתמנת לשריין את ויזל, חלק מחברות פורום הנשים במפלגה הסירו את מועמדותן או החליטו כלל לא להעמיד את עצמן לבחירה.

אמש, פרסמה כתבת מקור ראשון, שירית אביטן כהן, כי גם ראש מכינת 'עצם' הרב רפי פרץ, רב הישוב עפרה הרב אבי גיסר וחתן פרס ישראל פרופ' אלכס לובוצקי, הוזכרו כמועמדים לתפקיד ראש המפלגה.

דיקנית המכללה, הרבנית לאה ויזל

דיקנית המכללה, הרבנית לאה ויזלצילום: אולפני חן-צלמים

בתחילת השבוע הצביעו חברי מרכז הבית היהודי בעד ההצעה כי ועדה מסדרת תבחר את יו"ר המפלגה וכן את האישה המובילה בה, זאת לצד בחירת יתר הרשימה במרכז.

הוועדה עצמה מורכבת מ-17 חברים, בתוכם מנכ"ל המפלגה ניר אורבך, ראש המכינה בעלי הרב אלי סדן, ראש ישיבת ירוחם הרב אליהו בלומנצוויג, השר לשעבר הרב יצחק לוי,  ראש בית המדרש במגדל עוז הרבנית אסתי רוזנברג, ד"ר ענת רוט וחברים וחברות נוספים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן