ראש מועצה, ראש עירייה, אנשי שטח ורב - אלה מועמדי הרבנים ליו"ר הבית היהודי

רבני הציונות הדתית התכנסו לבירור דרכה של מפלגת הבית היהודי וסימנו את שמות המועמדים שלהם לתפקיד יו"ר המפלגה הבא. מי הדמויות והאם יקבלו את האתגר?

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/19 16:11 כה בטבת התשעט

ראש מועצה, ראש עירייה, אנשי שטח ורב - אלה מועמדי הרבנים ליו"ר הבית היהודי
חברי הבית היהודי עם הרב דרוקמן, צילום: יחצ

במפלגת הבית היהודי עדין לא פרסמו איך ומתי בדיוק יערכו בחירות לפריימריז של הרשימה ושל יו"ר הרשימה. כרגע נראה כי יו"ר הרשימה יבחר ע"י ועדה מסדרת והרשימה בפריימריז של חברי המרכז.

אתמול (ג') התכנסו רבני הציונות הדתית, בחלקם מי שאמורים לשבת בועדה המסדרת, לדון במפלגת הבית היהודי. בין הנושאים עלו שמות של מועמדים שיכולים להיות יו"ר הבית היהודי. ואלה השמות שעלו:

שי אלון - ראש מועצת בית אל. תושב הישוב בית אל נשוי ואב ל 8 ילדים. אלון במקצועו הוא רו"ח ועד לבחירתו כראש המועצה היה שותף במשרד רואי החשבון אסולין-אלון ושות'. במשך כעשור משמש בהתנדבות בהנהלה של המוסדות האקדמיים מכללת אורות ומכללת מורשת יעקב, בהם הוא חבר בחבר הנאמנים, בוועד המנהל, בוועדת הכספים, ובוועדת כוח אדם. חבר במשך שנים בעמותות נוספות בתחום החינוך והנחלת ערכים במדינת ישראל. אלון נחשב כאיש התיישבות ועשיה.

ראש מועצת בית אל, שי אלון

ראש מועצת בית אל, שי אלוןצילום: באדיבות המצולם

הרב רפי פרץ - ראש מכינת 'עצם', תא"ל במילואים וטייס מסוקי קרב בעברו. לפני מעט יותר משנה סיים קדנציה סוערת כרב הצבאי הראשי. שמו של הרב פרץ עלה גם בהקשר של הימין החדש לצד הבית היהודי. בשלב זה הוא לא צפוי להיענות בחיוב להצעה.

הרב רפי פרץ במהלך כהונתו כרב הצבאי הראשי

הרב רפי פרץ במהלך כהונתו כרב הצבאי הראשיצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אביחי בוארון - ראש ועד מתיישבי עמונה הוביל ביד רמה את מאבק התושבים עד שפונו מבתיהם. בפעילותו זו, זכה בוארון לקרדיט רב שהתבטא לאחרונה בלחצים גדולים מצד פעילים רבים בבית היהודי שקראו לו להתמודד לראשות המפלגה. לפי שעה הוא טרם החליט אם לנסות לקפוץ שוב לשדה הפוליטי, לאחר שבבחירות הקודמות הוא לא צלח את שלב הפריימריז.

אביחי בוארון

אביחי בוארוןצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

אלון דוידי - ראש עיריית שדרות ניצב בראש המאבק של ראשי הרשויות בעוטף עזה נגד המצב הביטחוני בדרום. דוידי הוא חבר ליכוד, כך שלא ברור עד כמה הוא יהיה מעוניין להצטרף לבית היהודי ולהנהיג אותה, בטח לאחר שקיבל מנדט מחודש מתושבי עירו לנהל את ענייניה המוניציפליים.

ראש עיריית שדרות אלון דוידי

ראש עיריית שדרות אלון דוידיצילום: הדס פרוש/פלאש 90

הרב אלי סדן - אחד מראשי המכינה בעלי ומי שייסד לצד הרב יגאל לוינשטיין את מפעל המכינות הקדם צבאיות שהצמיחו אלפי קצינים בצה"ל. שמו עולה מדי בחירות, אך זו הפעם הראשונה שהוצע לו לעמוד בראש מפלגה. הרב סדן משתדל לא להתבטא יותר מדי בנושאים פוליטיים, אך מי שבנט הרבה להתייעץ עמו בעבר, ככל הנראה יסרב בנימוס להצעה.

ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן

ראש מכינת עלי, הרב אלי סדןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר שלום ג'רבי - אחד מפעילי השטח החזקים שיש לבית היהודי. מי שעמד בראש הרשות לשירות לאומי אזרחי, לא פוסל כניסה לחיים הפוליטיים, אך הוא גם לא ממש שש אליה. כמי שעמד בראש גוף ממשלתי, הוא ככל הנראה ירצה להמשיך בעשייה זו, אך לא יפסול על סף הצעות מעניינות מהתחום הפוליטי.

מזמין את את הבנות למפגש פתוח

שר שלום ג'רביצילום: פלאש 90. הדס פרוש

 

https://www.playbuzz.com/item/fcc2e922-5bb6-476e-bd30-5c0972064d06