אלכוהול בישיבות תיכוניות: "הצעירים מחכים לפורים כדי להתפרק"

נגד החוק ובניגוד לעמדות רבנים בכירים, בלא מעט ישיבות תיכוניות יחגגו את פורים במסיבות אלכוהול. "כולם משתכרים", מתאר תלמיד כיתה י‘, "מקיאים ומרביצים לרבנים". ואיפה ההורים?

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/02/13 17:09 ד באדר התשעג

אלכוהול בישיבות תיכוניות: "הצעירים מחכים לפורים כדי להתפרק"
Mark Fischer-cc-by-sa, צילום: Mark Fischer-cc-by-sa

פורים מגיע ואיתו המסיבות הגדולות במגזר הדתי-לאומי, שמציעות לא רק תחפושות וחיקויים אלא גם אלכוהול - והרבה ממנו. האלכוהול חוגג גם במסיבות בהם משתתפים בני ישיבות תיכוניות - זאת נגד החוק - ותוך פגיעה משמעותית בצעירים אשר אינם רגילים בשתייה כה מאסיבית.

תלמיד כיתה י' בישיבה תיכונית במרכז הארץ, מספר שבערב פורים בישיבה בה הוא לומד - כולם משתרים. ”לפחות בין שליש לחצי משתכרים עד רמה של לעשות שטויות. הם נעשים לא מפוקסים, הולכים ובוכים, מקיאים. שנה שעברה חבר שלי השתכר, התחיל להתחבק עם אנשים ואחר כך להרביץ להם, ובין השאר משך לראש הישיבה בזקן והכניס מכות לרבנים. הצעירים מחכים לפורים כדי להתפרק", הוא מתאר.

("בחרתם לתת לילד לשתות? תהיו שם כדי להשגיח". שיכורים בפורים, צילום: FotoFyli-cc-by צילום אילוסטרציה)

הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן, יצא השנה נגד התופעה. "כתוב חייב איניש לבסומי עד דלא ידע. כתוב שצריך להתבשם, אבל שיהיה שיכור ממש זה לא כתוב בשום מקום“, טוען הרב אריאל, ”ההיפך, כל התנ"ך וההדרכות המוסרית שלנו והספרות הענפה שוללת את הגישה הזאת. להשתכר ולגרום נזק לעצמך, ובושה גדולה ולעיתים נזק לאחרים זה אסור. צריכים ללמוד את ההלכה בקשר לזה, צריך להתבשם אבל בגבולות הנכונים".

יוכי רוזנבלט, מתאמת מניעת סמים ואלכוהול במועצה האזורית שומרון, פנתה השבוע למחנכים ולהורים בבקשה מהם להתערב בסוגיה. "בחרתם לאפשר לילדים שלכם לשתות? תהיו שם להשגיח עליהם, על מה הם שותים וכמה - ומה הם עושים לאחר מכן“, היא אומרת.

"אנחנו מתמודדים בשנים האחרונות עם תופעה של עליה בצריכת אלכוהול בבני נוער בציבור הדתי לאומי“, טוענת רוזנבלט, ”ניסיון השנים האחרונות מלמד שבכל שנה אחרי פורים ישנה עליה משמעותית בצריכת אלכוהול של בני נוער בציבור הדתי לאומי. אולי השנה זה ישתנה“.