עשה ואל תעשה: כך תצטיידו נכון לאוניברסיטה

שנת הלימודים בפתח וזה הזמן להצטייד בכל מה שידעתם או לא ידעתם שאתם צריכים, להיפטר ממה שכבר פחות מתאים ובאופן כללי לוודא שאתם מגיעים ליום הראשון הכי מוכנים שרק אפשר

חדשות כיפה מיכל קוניה 27/05/19 16:28 כב באייר התשעט

עשה ואל תעשה: כך תצטיידו נכון לאוניברסיטה
טלפון מחשב מה חשוב באמת?, צילום: pixabay

רגע לפני שהשנה האקדמית מתחילה הכנו עבורכם רשימת ציוד שתשדרג לכם את החווייה הסטודנטיאלית ואת החיים באוניברסיטה בכלל. הכינו דף ועט ותתחילו לסמן "ווי".  

1. תיק גב נוח ואופנתי: גם אם אתם (או אתן) מאלה שרגילים להסתובב עם תיק קטן או בלי תיק בכלל, באוניברסיטה הגיוני שתצטרכו משהו עם קיבולת גבוהה יותר ולכן- תיק גב. וודאו שמספר התאים תואם את הצרכים שלכם והעיצוב מוצא חן בעיניכם. אתם יכולים כמובן להסתמך על התיקים שמחלקת האגודה (במידה ויש כאלה), אבל אז קחו בחשבון שהסיכוי להיתקע עם תיק לא שלכם הוא די גבוה.

2. מחשב נייד טוב וקל: הטכנולוגיה המודרנית גרמה לכך שגם חלק נכבד מהלימודים באוניברסיטה מתרחשים באמצעות הרשת ולכן מחשב נייד טוב, עם חיי סוללה ארוכים וזיכרון גדול שתוכלו להביא אתכם ללימודים הוא לא פחות מהכרחי. אם כבר יש ברשותכם מחשב טוב תדאגו לסדר את הקבצים שקיימים בו, למחוק את מה שמיותר ולפתוח מראש תיקיות לחומר לימודי. זה יחסוך לכם זמן בהמשך.

בחרו לכם בקבוק

בחרו לכם בקבוקצילום: shutterstock

3. בקבוק מים גדול+ כוס תרמית: נכון, רובינו לא זוכרים לשתות מספיק בכל מקרה וגם כשכן זה לרוב פחית קוקה קולה מהמכונה, ולכן בקבוק מים צמוד שיהיה אתכם כל הזמן עשוי להתברר כפיתרון טוב. כוס תרמית טובה תעזור לכם לשמור על הקפה/תה/ שוקו חם וטעים כך שלא תבזבזו את כספכם לריק על שתייה חמה מהקפיטריה.

4. עטים, דפים,שמרדפים וקלסרים: גם אם אתם הכי מתקדמים בעולם וכל החומר שאתם צריכים  נמצא בבטחה על הלפטופ או בתמונות בפלאפון, הגיוני שיהיה לכם יותר נוח ללמוד למבחנים מדפים מודפסים. הכינו מראש אפשרויות אחסון נוחות כך שתמצאו בקלות את החומר שאתם צריכים, ותדאגו תמיד שיהיה לכם עט ודף בתיק למקרה של בוחן פתע או שהמרצה החליט  להעביר דף נוכחות.

5.בגדים נוחים אבל לא פיג'מה: מצד אחד השעות הארוכות שתבלו על כיסא מצריכות בגדים נוחים וגמישים שיאפשרו גם תנומה קצרה במידת הצורך. מצד שני אל תרגישו יותר מידי בנוח ותבואו רק עם טרנינג וכפכפים- אף פעם אי אפשר לדעת אם המיועד או המיועדת לא צועדים ממש מולכם על השביל.

6. מגן לפלאפון עם מקום לאחסון כרטיסים: כרטיס סטודנט, כרטיס חנייה, רב קו… הדרך הסטודנטיאלית רצופה כרטיסים שתצטרכו להציג בכל מיני מקומות. כדי שהם לא ילכו לאיבוד שימו אותם במקום הכי נגיש שיש- הפלאפון שממילא מחובר לכולנו ליד. זה גם יחסוך לכם זמן אצל השומר בכניסה כשכל השאר יבזבזו אותו על נבירה בתיק.

7. קופונים, שוברים ומיני מבצעים: כרטיס הסטודנט מקנה לכם לא רק אפשרות כניסה לאוניבריסטה אלא גם הנחות ומבצעים במקומות שונים. בררו מראש באיזה מקומות יש הנחות קבועות לסטודנטים והתקינו אפליקציה שתספק לכם את המידע הזה באופן מסודר. אפליקציות כמו istudent גם ידאגו לכם למבצעים משל עצמן באמצעות שימוש בקודים, ובmilgapo ידאגו להגיש אתכם לכל המלגות השוות שיש.