הכתב הפוליטי של גלי צה"ל: "חשבתי שאצליח להפריד את הרגש"

יובל שגב, הכתב הפוליטי של התחנה הצבאית, חושף את מה שעבר עליו בחודש וחצי האחרונים מאז שאיבד בני משפחה בטבח

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/23 09:45 י בכסלו התשפד

הכתב הפוליטי של גלי צה"ל: "חשבתי שאצליח להפריד את הרגש"
ההרס בקיבוץ בארי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"חודש אחרי הטבח, עמיתי ספי עובדיה אמר לי בשידור: 'החל מה8.10 אתה כבר לא רק הכתב הפוליטי של גל"צ, אתה הכתב הפוליטי של גל"צ שנרצחו לו 4 בני משפחה'" , כך פותח יובל שגב, הכתב הפוליטי של גלי צה"ל, את השיתוף שלו על המלחמה.

בשבעה באוקטובר דיווח שגב בטוויטר על בני משפחתו שבבארי וסיפר על הניסיון שלהם להתחבא ועל כך שבסוף רק 2 ילדים מבני המשפחה הצליחו להינצל. לפני כחודש התקבלה ההודעה כי נמצאו הגופות של בני המשפחה. "הו, זה נגמר. מצאו את הגופות. רינת, חן, אלון, ועידו. משפחת אבן מבארי. היו 6, נשארו 2 - תומר וניר הקטנים. בלי הורים, בלי אחים גדולים, בלי בית. אבל עם משפחה גדולה ובקיבוץ חזק שיעשו הכל כדי לתת להם את כל מה שאפשר".

חודש אחרי שהתגלו הגופות ורגע לפני שעולים לבית הקברות, מספר שגב על העבודה שלו במקביל: "ספי עובדיה שאל איך זה ישפיע על העבודה שלי, דיברנו קצת על המורכבות, אבל בשורה התחתונה אמרתי שכאן אני משתדל להפריד את הרגש, להשאר ענייני וחד".

שגב משתף על היכולת שלו באמת לעבוד ולסקר: "כפי שיכולתם להבחין פה, בהתחלה לפחות, התרחקתי כמעט לגמרי מהעבודה. קודם כל כי המשפחה הייתה צריכה אותי, גם אני הייתי צריך אותה, ובקצה גם בגלל שהיה לי קשה לחזור לדבר רגיל עם חלק מהאנשים שאני רגיל לעבוד איתם וצריך לעבוד מולם." שגב ממשיך לספק מה קרה לו הערב (ג) במסיבת העיתונאים: "לראשונה התבקשתי להגיע למסיבת העיתונאים של השלישיה ו-3 הפוליטיקאים שמולי, שעד תחילת החודש שעבר הערכתי, כל אחד ברמה קצת שונה מן הסתם, נראו כמו 3 פרוסות בעוגה הגדולה של האחריות למה שקרה לנו. אבל אז אמרתי לספי שאנתק את הרגש. והשאלות נשאלו, הן היו בסדר, התשובות פחות, אבל יצאתי הפוך מהאירוע. טוב שיש נסיעה ארוכה דרומה להתאפס"

"מחר נעלה לקברים, נציין את ה-30", כותב שגב. "נראה את המצבות, נבכה קצת, ואחרי כנראה שאחזור יותר לעבודה. הג'וק של המקצוע הזה נשאר בראש, למרות הכל, למרות הציניות של התחום הפוליטי הספציפי. אבל כנראה שזה באמת כבר לא יהיה אותו דבר, לכולנו. מאמין שגם זה לטובה, מקווה שנהיה מספיק טובים בשבילם".