מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אילנה דיין דיברה על בת המשפחה שחטופה בעזה: "חרדות איומות"

העיתונאית הוותיקה שיתפה בתחושות הקשות לאחר שבוע וחצי של מלחמה שגבתה מחיר בלתי נתפס, וסיפרה על קרובת משפחתה המוחזקת ברצועה. היא לא שכחה לשמור על אופטימיות: "אנחנו נקום מהשבר הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/23 21:12 א בחשון התשפד

אילנה דיין דיברה על בת המשפחה שחטופה בעזה: "חרדות איומות"
אילנה דיין, ארכיון , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המחיר העצום של מלחמת חרבות ברזל לא מפסיק להכאיב לכולנו, ועבור חלק מהציבור, בני משפחות החטופים, הימים האחרונים הם סיוט מתמשך. העיתונאית הוותיקה אילנה דיין, שנכחה הערב (ב') במהדורה המרכזית של חדשות 12, שיתפה בתחושות של הימים האחרונים, וסיפרה על בת משפחתה המוחזקת ברצועה.

"כמו רובנו פה אני כבר שבוע וחצי לא מצליחה לנשום בשתי הריאות", שיתפה בפתח דבריה בכאב. "הכדור הפעם פגע בכולנו, חלק בראש, חלק בלב וחלק פגע בנשמה ויקח לנו הרבה מאוד זמן להבין את גודל האירוע". עוד הוסיפה בנימה אישית: "בת דודה שניה שלי מקיבוץ ניר עוז, הבת שלה נחטפה והיא בחרדות עצומות ואנחנו לא מתחילים לעכל מה זה 199 חטופים ומי יודע כמה נמצאים שם".

אילנה דיין: הסיבה שבגללה אנחנו פה לא הלכה לשום מקום לפני שבוע וחצי

לסיום, דיין לא שכחה לשמור על שמץ אופטימיות במציאות הבלתי נתפסת. "אנחנו נקום מהשבר הזה, לא בגלל שזה מה שצריך לומר עכשיו למרות שזה מה שצריך לומר עכשיו, אלא בגלל שהסיבה שבגללה אנחנו פה לא הלכה לשום מקום לפני שבוע וחצי. הסיבה שבגללה הלכו אנשים להקים קיבוצים בבארי ובכפר עזה, וליישב את שדרות ואופקים, ומאות אלפי ישראלים מסכנים את חייהם במילואים. אבל הסיבה הזאת לא תהיה שווה שום דבר והיא לא תגייס ולא תרתום אף אחד אם אנחנו לא נבין באמת מה התקלקל כאן, ולא בהכרח בשש אחרי המלחמה".