ההפרדה באוטובוסים אמילי עמרוסי: כך תכריעו האם מדובר "ב-ת-ו-פ-ע-ה"

אשת התקשורת התייחסה למקרה השנוי במחלוקת בו עלו שלוש נערות לאוטובוס שבו נוסעים חרדים והתבקשו להתכסות בשמיכות. עמרוסי הציגה שלוש דרכים לבחון האם מדובר בתופעה או שמא במקרה יחיד שלא מעיד על הכלל

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/23 14:37 כט באב התשפג

אמילי עמרוסי: כך תכריעו האם מדובר "ב-ת-ו-פ-ע-ה"
אמילי עמרוסי, יוצאת להגנתה של סילמן, צילום: שרון גבאי

המקרה של שלוש הנערות שעלו על קו אוטובוס 885 של חברת "נתיב אקספרס" מאשדוד לצפת, ונדרשו לכאורה על ידי נהג האוטובוס להתכסות משום שלבשו בגדים קצרים, ממשיך להעסיק את העם בישראל. אשת התקשורת אמילי עמרוסי התייחסה היום (ד') למקרה באריכות.

"נהג אחד העיר לילדות שעלו בלבוש קיצי לאוטובוס שבו נסעו נוסעים חרדים", פתחה וכתבה בחשבון הפייסבוק שלה. "אפשרות א': מקרה מכוער, בוטה ואקראי. אפשרות ב': חלק מ'תופעה', הצרת צעדי חילוניים במרחב, בגיבוי הממשלה". כאן עברה עמרוסי והציגה "כלים" שיעזרו לקוראיה להכריע האם מדובר "ב-ת-ו-פ-ע-ה".

שלושת הכלים של אמילי עמרוסי

"1. מיקום ברצף הזמן - היו נהגי אוטובוס בוטים בעבר. יהיו גם מחר. היו דתיים חצופים וחילונים חצופים, ויהיו גם מחר. בוטות היא חלק מהנוף מאז ומתמיד. והלוואי שהעולם היה נצמד לקוד נחמדות והתחשבות של המלכה אליזבט".

"2. האזינו לדוברי התופעה, בחנו את הצהרותיהם הפומביות והנסתרות של מחולליה - אם איש העסקים האמריקני אומר שביקש מאישה להתחלף במקומות בטיסה משום שרצה שבנו יישב ליד חברו – ובכלל לא בגלל המגדר שלה – והמקהלה מתעקשת שהיא יודעת יותר טוב ממנו למה ביקש ממנה להחליף מקומות – האם מדובר בתופעה?". עמרוסי הוסיפה כי יש לראות את התגובות של הדתיים והחרדיים לסיפור האוטובוס. "תשאלו את החברים הדתיים והחרדיים שלכם האם הם בעד לכסות בשמיכה נערות. תשאלו את נציגיהם בממשלה. יגידו לכם שלא. אתם תתעקשו ותגידו שכן, הם רוצים לכסות את כולן בשמיכות. והם יישבעו בנקיטת חפץ שלא. ועדיין - כותרת שמדובר בתופעה".

"3. ייצוג. האם האקראי מעיד על 'מגמה' - האם נהג האוטובוס באשדוד, הוא נציג הממשלה על קו אשדוד-טבריה? למה שיהיה. האם מצביעי הקואליציה תומכים בהשפלת נערות באוטובוסים בשל לבושן? לא. איך אני יודעת שלא? כי הבנות שלהן והאחיות שלהן ובנות הזוג שלהן לבושות איך שבא להן".

"אם הוא לא תופעה אלא איש אחד מעצבן - כך גם הנהג באשדוד"

כדי לחזק את דבריה, הציגה עמרוסי מקרה: "עיתונאי מפורסם מספר שלא מל את בנו, ובטור אישי קורא לאחרים לנהוג כמוהו. עבורי, כיהודיה מסורתית: עמדה מבישה. הטור שלו, נגד הפרקטיקה העתיקה והמקודשת של היהדות, פוגע בי. וגם ההחלטה של כלי התקשורת לפרסם אותו פוגעת בי. האם אותו עיתונאי הוא חלק ממיסיון חילוני? נשלח על ידי פוליטיקאים? האיש הזה, מייצג מן הסתם אחוז מסוים באוכלוסייה. האם הוא 'תופעה'? אם הוא לא תופעה אלא איש אחד מעצבן - כך גם הנהג באשדוד".

לסיום סיכמה אמילי: "כדאי לעצב את הוויכוחים שלנו לפי 'תופעות' בהיקף שמצדיק את האנרגיה שתושקע בוויכוח".