המגיש הדתי של המילה האחרונה זכה בפרס אורי אורבך לתרבות יהודית

ג'קי לוי ומנשה לב רן הם הזוכים ב"פרס אורי אורבך לתרבות יהודית" לשנת תשפ''ג בתחום מפעל חיים | השרה סטרוק אמרה ללוי: "הדרך הזו היא אכן מפעל חיים ראוי לכל הוקרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/23 14:00 ט באייר התשפג

המגיש הדתי של המילה האחרונה זכה בפרס אורי אורבך לתרבות יהודית
ג'קי לוי, צילום: מאיה משל

ג'קי לוי ומנשה לב רן הם הזוכים ב"פרס אורי אורבך לתרבות יהודית" לשנת ה'תשפ''ג בתחום מפעל חיים. השרה אורית סטרוק, שמשרדה אמון על הענקת הפרס, בישרה היום (א') ליוצרים על זכייתם, והודתה להם על תרומתם היחודית לעולם התרבות היהודית. סטרוק היתה בין יוזמי הפרס לפני כשבע שנים.

פרס אורי אורבך לתרבות יהודית נועד לבטא הוקרה ליוצרים המבטאים ביצירותיהם את עולם התרבות היהודית, מסורותיה וערכיה במגוון תחומי-יצירה, ולעודד את המשך היצירה בתחומים אלה. בכל שנה נבחרים ששה תחומי יצירה, כאשר השנה נבחרו התחומים: מוזיקה, אומנות פלסטית, תיאטרון, קולנוע, ספרות ושירה, ומפעל חיים. הפרס כאמור נקרא על שם אורי אורבך ז"ל, יוצר, אמן וחלוץ בתחום התרבות היהודית.

"הדרך שמאפשרת לרבים כל כך להתחבר אל המקום היהודי שלהם באופן אותנטי ופנימי"

בשיחתה עם ג'קי לוי אמרה השרה סטרוק כי הבחירה בזוכים היא בחירה מקצועית של ועדת הפרס ללא התערבותה, "אבל יחד עם זאת אני מאד מברכת על ההחלטה הזו. הדרך העדינה, המיוחדת והנוגעת שלך לייצר חיבורים בין עולם התרבות הכללי ובין עולם הערכים היהודי, הדרך שמאפשרת לרבים כל כך להתחבר אל המקום היהודי שלהם באופן אותנטי ופנימי - הדרך הזו היא אכן מפעל חיים ראוי לכל הוקרה".

בנימוקי ועדת הפרס כי לוי השכיל להביא איתו אל הבמה את מיטב דמויות העולם היהודי, וכל זאת "בהומור בעדינות ובאהבה הוא מספר את סיפורם, מאהיב אותם על הצופים, ומחבר את צופיו ומאזניו אל התובנה הפנימית שהם מפיקים מהדמויות ההוד וההיסטוריה היהודית המפוארת. הן בתוכן ובצורה ג'קי לוי משמר סגנון יהודי ייחודי".

בשיחתה עם מנשה לב רן אמרה סטרוק: "חשוב לי לציין שאני מרגישה זכות גדולה להעניק את פרס תרבות יהודית לאדם, שיש לו חלק מרכזי בתחייתה של המוזיקה היהודית, על שלל גווניה וסגנונותיה, הנגשתה לקהל הרחב עד כדי הפיכתה לנחלת הכלל. אין ספק שמנשה לב רן השכיל והצליח להציב את העולם היהודי, על שלל ערכיו ומסריו, במרכז החוויה התרבותית של מדינת ישראל".