האקדמיה ללשון בהמלצה אופנתית לאקס של נועה קירל

אנשי האקדמיה ללשון העברית התפנו לענות לשאלתו של יהונתן מרגי איך קוראים בעברית לחולצה שהוא אוהב ללבוש בהופעות: "קרופ טופ תיקרא בעברית "חולצת קִטּוּם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/22 12:44 יג בכסלו התשפג

האקדמיה ללשון בהמלצה אופנתית לאקס של נועה קירל
צילום: Michael Giladi/Flash90

האקדמיה ללשון עברית אחראית לחידושי לשון רבים שהתקבעו בחיינו, ואנשיה עמלים יומם ולילה כדי למצוא פתרונות יצירתיים ומעשיים למילים וביטויים חדשים שישתלבו בשגרת החיים של דוברי העברית בארץ ובעולם. בכל יום האקדמיה מקבלת שאלות מגוונות איך להגות נכון מילים בשפה העברית כמו שצריך.

החולצה שאתה כל כך אוהב ללבוש, תיקרא בעברית "חולצת קִטּוּם"

הזמר והשחקן והמצליח, יהונתן מרגי, הוציא להיטים רבים ששיגעו את המדינה: "בואי נהיה הזוג הזה", "אנג'ל" ו-"לא להיות לבד". במהלך הופעותיו, הוא מקפיד ללבוש חולצות "קרופ טופ", שהוא כל כך אוהב ללבוש. אך איך קוראים בעברית לחולצה האהובה?

מרגי פנה לאקדמיה ללשון העברית שענתה על השאלה. "העוקב האדוק יהונתן מרגי מתבקש לשים לב – יש לנו הודעה חשובה בשבילך: "קרופ טופ", החולצה שאתה כל כך אוהב ללבוש, תיקרא בעברית "חולצת קִטּוּם", פתחו האקדמיה את תשובתם.

המילה הלועזית crop מציינת קיצוץ או חיתוך של השוליים

באקדמיה הסבירו כי "בקרב המבינים באופנה רווחת בתקופה האחרונה נטייה ללבוש חולצות קצרות החושפות את הבטן אשר נקראות בלעז "קרופ טופ" או "חולצות קרופ". המילה הלועזית crop מציינת קיצוץ או חיתוך של השוליים".

צילום: Michael Giladi/Flash90

‍‍‍‍‍‍ ‍‍‍‍‍‍‍‍
לסיום, קראו האקדמיה ללשון כי מי שאוהב את הטרנד האופנתי, שיתחיל לקרוא לחולצה בשמה העברי "אם גם אתם החלטתם להצטרף לזרם (אנחנו לא מאמינים ב"טרנד") – הרשו לנו להציע את החלופה העברית למילה "קרופ": קיטום", כתבו.