יום העצמאות מה עדיף? מנגל גז או גריל פחמים

לקראת הארוחה המסורתית ביום העצמאות, אנחנו כאן כדי להזכיר שעוד לפני שבוחרים עם מי לאכול, כדאי להחליט על התפריט. איזה בשר מתאים לתנור ומה מידת העשייה השכיחה ביותר? כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/22 11:26 ב באייר התשפב

מה עדיף?  מנגל גז או גריל פחמים
צילום: shutterstock

את יום העצמאות הבא קרוב לוודאי שתבלו בפארק השכונתי, מזיעים מעל המנגל ומנפנפים ביעה בניסיון שווא ללבות את האש. אחרי שבחרתם את הבשר הטוב ביותר, הגיע הזמן לבחור גם את צורת הבישול ומידת העשייה. מנהל תחום בשר ברשת הקמעונאות "מקור הבשר גלאט", חמודי אלמוקיד, מסביר מה מתאים לגריל פחמים או תנור, וגם מה ההבדל בין מידות העשייה השונות. 

מידות עשייה של הבשר 

מידות העשייה מתחלקות לשש. ככל שנעלה במדרג המידות, כך יהיה עלינו לצלות את נתח הבשר לזמן ארוך יותר. על כל סועד להעיד בעצמו מהי מידת העשייה המועדפת עליו אם כי המידה השלישית- נא למחצה (Medium Rare) היא השכיחה ביותר.

1. בלו רר (Blue Rare)

מידת עשייה בה החלק המעטפת של נתח הבשר צרוב קלות אך פנים הנתח אדום וקר.

2. רר (Rare)

החלק החיצוני של הנתח מקבל צבע חום אפור ופנים הנתח אדום.

3. נא למחצה (Medium Rare)

זוהי המידה השכיחה ביותר בעולם הבשרים, החלק החיצוני מקבל צבע חום ופנים הנתח ורדרד.

4. עשוי למחצה (Medium)

מרכז הנתח ורוד, החלק החיצוני חום וצלוי היטב.

5. עשוי (Medium Well)

נתח הבשר צלוי היטב ובמרכז הבשר פס דק בעל גוון ורדרד.

6. עשוי היטב (Well Done)

מידת הצלייה הגבוהה ביותר, נתח הבשר כולו חום והמרקם קשיח.

כלי בישול

1. מעשנת פחמים

צילום: shutterstock

הסבלנות משתלמת. אמנם בישול במעשנה צורך זמן רב בהשוואה לאלטרנטיבות אך יש שיגידו כי זו הדרך המיטבית לזכות בטעם המשובח ביותר. מטרת המעשנת היא לחדד את טעמו של הבשר על ידי פעולת העישון, מדובר בכלי אשר משמש לעישון בשרים ודגים, העשן יחד עם אוויר חם עולים הם אלו שמבשלים את הבשר ולכן יחד עם טעמו המעודן יש שיגידו כי שיטת הכנה זו בריאה פחות מאחרות.

2. גריל פחמים

צילום: shutterstock

אם אין לכם סבלנות זהו הכלי בשבילכם. משמש לצלייה ישירה על האש לזמן קצר, צליית בשרים במנגל היא צלייה בטמפרטורה גבוהה מאוד (יותר ממאה ושישים מעלות) והיא האידיאלית עבור כל סועד אשר אוהב נתחי בשר פריכים.

3. תנור

צילום: shutterstock

לבישול של בשר בתנור עדיף חלקים קשים יותר מכיוון שלוקח להם הרבה יותר זמן להתבשל מהחלקים הרכים. הבישול הארוך אחרי השרייה במרינדה גורם לבשר לספוג את כל הטעמים. הנתחים המומלצים ביותר לבישול של בשר בתנור הם צלי כתף, פילה מדומה, אסאדו עגל, וכתף שלם. 

4. מחבת פסים

צילום: shutterstock

אם אתם פחות סבלניים ולא מעוניינים בבישול ארוך ומרינדות ומעדיפים ארוחה מהירה, הפתרון הביתי הוא כמובן טיגון במחבת פסים. בניגוד לבישול בתנור שדורש חלקים קשים, בטיגון מומלצים חלקים רכים כגון סינטה, פילה, אנטריקוט, שמתבשלים מהר מאוד. מומלץ שעובי הסטייק לא יעלה על חצי סנטימטר, אך גם שלא יהיה דק מדי. טיפ נוסף למטגנים הביתיים: השמן גורם לעשן, לכן במחבת פסים הימנעו ממנו לחלוטין.