מתכוננים לחג היין שמתאים ליד הסטייק ואיך מבדילים בין בשר טרי לבשר קפוא

לקראת החג המתקרב וההכנות המרובות, הכוללות גם קניות מיוחדות, גלעד שטרן ודוד אליהו, בעלי meat time, חולקים מניסיונם ומסבירים מה חשוב לדעת לפני שקונים בשרים לסעודה, מה הם התבלינים שלא כדאי לפספס ואיך להימנע משריפה של כבד עוף? 

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/22 13:44 י בניסן התשפב

היין שמתאים ליד הסטייק ואיך מבדילים בין בשר טרי לבשר קפוא
צילום: Anat Hermony/FLASH90

ההכנות לחג בעיצומן ובעוד מספר ימים נסב כולנו לשולחן הסדר. למרות התפריט המאתגר והפרידה מהחמץ, חשוב לזכור שפסח הוא גם חגיגה קולינרית שמציעה שפע של טעמים וריחות מיוחדים, עם אפשרויות מגוונות ומתכונים לא מכבידים למנה עיקרית מושקעת וטעימה. 

קודם כל צריך להבדיל בין סוגי הנתחים, אלו שדורשים בישול ארוך ואלו שיתאימו לבישול קצר וצלייה. לתבשילים ארוכים עם טעמים עמוקים של בשר משובח נשתמש בנתחים כמו אסאדו ואונטריב, שיחס השומן בהם גבוה, והם דורשים בישול ארוך. המומלצים ביותר לבישול קצר הוא אנטריקוט שאי אפשר לוותר עליו, הפילה והדנבר קאט שמתאים למי שאוהב טעמי עומק. 

תבלינים מומלצים לבשר?
לצליה קצרה של נתחים אנחנו אוהבים לתבל במלח אטלנטי ופלפל 4 עונות, שמעניקים לנתחים בגריל טעם ייחודי. בבישול ארוך, כמו למשל מעשנה או תנור, אנחנו בונים ראב (תערובת תבלינים) שבבסיסה תמיד יהיו מלח אטלנטי, פלפל שחור, ושום גבישי. כמובן שאפשר לשחק עם התערובת ולהוסיף עוד תבלינים לפי הטעם. 

היין שמתאים ליד הסטייק?
רוב האנשים יעדיפו יין אדום לצד הבשר שלהם, וכך גם אנחנו. יין אדום נותן מקום של כבוד לבשר ומתאים את עצמו לארוחה בזכות העושר בטעמים, שניכר הרבה יותר מאשר יין לבן. 

צילום: shutterstock

איך מבדילים בין בשר טרי לבשר קפוא?
חשוב להבהיר, בשר טרי מגיע מהארץ בעוד שבשר קפוא מיובא מחו"ל. במקרים רבים אפשר לראות שאיכות הבשר המיובא טובה יותר מאיכות הבשר הגדל בארץ, ואת ההבדלים נראה בשיוש (יחס שומן לבשר ופיזורו בנתח) ובטעם. בשר טרי לרוב יראה לנו מוצק ויציב יותר והשומן יהיה בצבע לבן, בעוד שהשומן של הבשר הקפוא יהיה בגוון אדום. צבע הבשר הטרי יהיה אדום בוהק, ומנגד הבשר הקפוא יראה מבריק מעט וצבע הבשר יהיה כהה מעט יותר. 

צילום: Anat Hermony/FLASH90

מבחן הגמישות: אם תלחצו על בשר טרי הוא לא יחזור מיד למצב המקורי, בעוד שאם תלחצו על בשר קפוא תראו שהוא מיד מתיישר למצבו המקורי. לפעמים, בבשרים מסוימים, הקצב מעביר אותם יישון מיוחד במקרר, שגורם להם להתרכך ככל שהזמן עובר. 

סלטים שמומלץ לשלב ליד הבשר? 

אנחנו ממליצים תמיד על סלטים שנותנים רעננות בארוחה, בעיקר סלטים שמכילים עלים ירוקים למיניהם, שתמיד כיף לאכול אותם. אם הלקוח יבקש עוד סלט, נמליץ על סלט שורשים של גזר, קולרבי שומר וקצת פלפל ירוק. 

איך להמנע משריפת כבד עוף?

כבד עוף הוא הנתח הפשוט ביותר להכנה, שכוללת בשלב הראשון ניקוי ושטיפה. לאחר מכן, מטעמי כשרות, צריך לצלות את הכבד באש גלויה, מה שמעניק טעם מעושן ומשובח. המשך תהליך הבישול יהיה במחבת פסים, שמונעת ייבוש ושומרת על העסיסיות של הנתח. להכנה בבית, אנחנו ממליצים על המנה הטובה ביותר של כבד עוף צלוי במחבת עם בצל מקורמל על מצע פירה ושורשים. 

צילום: shutterstock

גלעד שטרן ודוד אליהו הם בעלי meat time, שחרטו על דגלם להגיש לקהל את התשוקה לבשר בכל מנה שיוצאת מהמטבח שלהם, עם ניסיון בכל סוגי האירועים. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן