5 טיפים לעיצוב שולחן הסדר

ליל הסדר סופסוף מתקרב ובקרוב כולנו נוכל לשבת נקיים וריחניים סביב שולחן החג העמוס כל טוב. רגע לפני הבישולים, מומלץ להקדיש מחשבה לעיצוב השולחן

חדשות כיפה אתי בר 11/04/22 11:53 י בניסן התשפב

5 טיפים לעיצוב שולחן הסדר
צילום: shutterstock

1. תשקיעו במפה

אם אתם רגילים לפרוס מפת ניילון על השולחן בשבת, הגיע הזמן לוותר עליה לכבוד סעודה חגיגית של פעם בשנה. מפה חלקה בצבע לבן או שמנת תעשה את העבודה, ותוסיף לאווירת הניקיון והרעננות של הבית. לא לשכוח להתאים את הגודל הנכון, כך שבאורך ישאר מכל צד בין 20-30 ס"מ של בד נשפך. בסוף החג מרססים במסיר כתמים וישר לכביסה. 

צילום: shutterstock

2. ראנר

מעל המפה הלבנה מומלץ להוסיף ראנר לכל האורך או פלייסמטים לכל צלחת, כאלו שאפשר לקנות או אפילו להכין לבד. הראנר למשל, יכול להיות מפת בד בצבע בהיר, שונה מעט מגוון המפה שמתחתיו, ובכך להוסיף מעט צבע בלי לפגום באווירה הכללית. חלק מהחנויות מוכרות אפילו פלייסמטים עם פסוקים מההגדה, והמארחים המשקיעים שבינינו יוכלו אפילו להוסיף את שמות האורחים. 

צילום: דרור גולן

3. ירוק במרכז השולחן 

למרות האווירה המהודרת, אסור לוותר על מעט צבע וחיות. במקום להניח זר אחד במרכז השולחן, אפשר לחלק את הפרחים למספר אגרטלים נמוכים, או בקבוקוני זכוכית בגדלים שונים. כדאי להתאים את צבע הפרחים למפיות ולקונספט הכללי, ותוכלו אפילו לקחת דוגמאות לדוכן הפרחים כדי להגיע להתאמה מלאה. 

צילום: shutterstock

4. צלחת סדר 

מעבר לכל העיצוב מסביב, בסופו של דבר, הכל נסוב סביב קערת הסדר שמכילה את סימני החג והיא הכלי המרכזי בשולחן. באופן אישי, אני מאוד אוהבת צלחות מקרמיקה, וכדאי לרכוש אחת כזו שתלך אתכם לאורך השנים.

צילום: זהר לוינשטיין

5. כוסות ומפיות 

הניחו לכל אורח כוס לשתייה קלה וגם כוס גבוהה ליין. גם פה אפשר לשחק בצבעים שתתאימו מראש. ריבוי הכלים מאפשר מגוון של צבעים ועיצובים. כך למשל, תוכלו להניח מפית בד עבה קשורה בחבל דקיק על הצלחת, או לסדר את המפית בתוך כוס נמוכה ייעודית. 

צילום: אתי בר

אתי בר היא מעצבת פנים

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן