שאל את הרב

חלומות על הזוהר ועל המלחמה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 26/02/24 12:23 יז באדר א'

שאלה

שלום לכבוד הרב,

חלמתי חלום מאוד מוזר ומוחשי כאחד.

לעיתים רחוקות (אחד ל..) אני קורא ככה בספר הזוהר בפרט כשלמדתי לקרוא גם את הכתב (לכאורה הפשט) שהוא לא כתוב בעברית בת ימינו, אבל כל פעם אני מנסה שיפול לי האסימון מי זה אריך אנפין, זעיר אנפין, או"א וכיו"ב ולא נופל לי האסימון גם כשאני מחפש הסברים בגוגל.

והיום בלילה חלמתי על רב שהייתי אצלו כמה שיעורים, ובחלום הוא מארגן מעין פעילות כזו, ואז בא אליי אדם בחלום ומתחיל להסביר מי זה אריך אנפין. (לצערי, אני זוכר את כל החלום חוץ ממה שהוא אמר לי).

בגדול אני מבין שאריך אנפין זה סוג של פרצוף או.. "מנכ"ל עולמות" אפשר להגיד, הוא היצירה, הוא זה שנותן בינה או לזעיר אנפין.. ויש לו שערות ראש שהן כנגד מידת הרחמים ויש שערות הזקן שהן קשות יותר והן מורות על דין ( לא ממש הבנתי, אני סתם קורא מסקרנות, אני חילוני בכלל).

ובסוף החלום, אני רואה את המלחמה, אני רואה איך חיילים נלחמים ממש בעזה ואני מרגיש צער עמוק שאני לא יכול לקחת חלק במלחמה.. ואני אומר לעצמי " אני לא יכול לראות את האחים שלי נלחמים ככה ואני נשאר בצד, אני רוצה להילחם איתם גם, הם האחים שלי " ואז נגמר החלום .

יש לזה איזו שהיא משמעות?

תודה מראש,

עמרי.

תשובה

שלום

אשריך שחלומותיך עוסקים בדברים רוחניים שכאלה ובמלחמה ובצערם של ישראל.

זה בהחלט מעיד עליך ועל תת המודע שלך.

כפי שכתבתי לך בעבר באופן כללי מקובל היום לומר שהחלומות שלנו הם לא סימנים מלמעלה, אלא תוצאה של מחשבות ותת הכרה שיוצאים החוצה בחלום.

נפש האדם היא דבר כל כך מורכב ועמוק, שקשה מאוד לדעת מאיזה חוויות ומחשבות מהעבר הקרוב או הרחוק החלומות וכל פרטיהם נובעים. אם כי במקרה שלך זה הרבה יותר ברור מאיפה זה מגיע.

אם אדם קם מחלום והוא מוטרד ממנו, נכון שיאמר את הנוסח שמופיע בסידורים בברכת כהנים, או יעשה הטבת חלום בפני חבריו או קרוביו, וכמובן שטוב לתת צדקה.

אין לך מה לדאוג.

לגבי המושגים מעולם הסוד, אני מאוד מאוד ממליץ לך להיות קשר עם תלמיד חכם מובהק, שעוסק וגדול גם בחלק הנגלה שבתורה, והוא ידריך אותך בדרך הנכונה, כיצד ומתי לעסוק במושגים שכאלה.

בהצלחה רבה

כתבות נוספות