שאל את הרב

אישה, בעל וחבר קרוב

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 20/07/10 00:15 ט באב התשע

שאלה

שלום,

אני עומדת בעוד כשלושה שבועות להנשא לארוסי. אהוב ליבי.ניתן לומר שמעודנו לא רבנו ריב של ממש, אולם לצערי בתקופה האחרונה אנו נתקלים במיני ויכוחים שממש יוצרים אווירה לא נעימה. אנו דתיים לאומיים, ולשנינו יש חברים רבים. לצערי, אני לא מצליחה להסתדר עם החבר הכי טוב של ארוסי. הדבר נשמע קטנוני, אך הוא מאוד מהותי. ישנם דוגמאות רבות לחוסר יחס מצידו והתנהגות לא נאותה,לרוב אני מבליגה, אך כשאני מעלה בכעס יש לומר את הנושא אצל ארוסי, במקום שאמצא כתף מנחמת, אשר באמת מסתכלת על הדברים באופן אובייקטיבי, ארוסי מוכיח אותי, וממש כועס עליי שאני לא מקבלת את חברו הטוב עד לאמירה של דברים קשים של ממש! אני די חוששת מהעניין, בעיקר בשל העובדה שבני זוג אמורים להיות קשובים ללב בני זוגם. לא כך הדבר כעת, ואני ממש לא יודעת כיצד להתמודד עם העניין, בעיקר בעתיד. כיצד אני אמורה להתמודד?

תשובה

ב"ה,
לשואלת שלום,
א.את מעלה שאלות חשובות, ממש לא "קטנוני", מדובר על אושיות הזוגיות - תקשורת,הבנה, תמיכה - את הנושאים האלה צריך לברר.
ב.נקודה אחת בולטת בדברייך היא המקום שאתם נותנים לחברה במערכת הזוגית שלכם,
"לשנינו יש חברים רבים",
"אני לא מצליחה להסתדר עם החבר הכי טוב של ארוסי",
"וממש כועס עליי שאני לא מקבלת את חברו הטוב עד לאמירה של דברים קשים של ממש!" יסוד חשוב בבנין הזוגיות הוא המובחנות- איש ואישה צריכים להפרד מהסובב, הורים קרובים חברים, על כן יעזוב איש את אביו ואימו ודבק באשתו, בלי עזיבה אין דבקות אמיתית, ק"ו שצריכה להיות "עזיבה" של חברים. כמובן לא מדובר בניתוק, לא מההורים ולא מהחברים, אלא עזיבה פנימית על מנת ליצור מקום לאינטימיות החדשה שלכם, שם יבנה המרקם המיוחד של הזוגיות והמשפחה שלכם. לכן אני לא מבין מדוע את צריכה "להסתדר" עם החבר הכי טוב שלו? הבית החדש שלכם הוא לא מתנ"ס ולא סניף!!
ג.העלית דברים נוספים בקשר שלך עם ארוסך,קשה להסביר הכל בכתב,לכן הייתי ממליץ ללכת ביחד להדרכרה לפני חתונה, לפני החתונה, נכון הזמן לחוץ אבל זה מספיק חשוב.
שתזכו להקים ביתכם בשמחה,

בברכה,
דני ארגמן

כתבות נוספות