יש גורמה כשר

פסיטבל שף תאכל החמישי יוצא לדרך. המבקר שלנו היה בפתיחה, טעם וחזר עם המלצות. בתאבון.

חדשות כיפה משה גלילי 31/05/00 00:00 כו באייר התשס

יש גורמה כשר

"ארוחת גורמה כשרה" הוא צירוף מילים שהפך נפוץ יותר ויותר בשנים האחרונות. בעבר הלא-רחוק, מסעדה כשרה,כזו שפתוחה גם בשעות הערב ואנשים מגיעים אליה למטרת בילוי, הייתה בהכרח בית-קפה או שיפודיה. מסעדה כשרה טובה במיוחד היתה כזו שהוסיפה אגוזים לסלט החסה, או מרק  לצד השיפודים. היום-המצב שונה בתכלית, בערים הגדולות ניתן למצוא מסעדות כשרות מצוינות המציעות מגוון רחב של מאכלים, כמעט זהה למגוון העומד בפני חובב אוכל חילוני ממוצע: מסושי כשר, דרך פטריות כמהין ועד למטעמים בשריים מכל הסוגים והמינים. זאת ועוד, אל מסעדות כשרות בעלות שם מגיעים גם מהציבור החילוני שבוחרים לאכול בהן "לכתחילה", ולא כאילוץ של קרוב משפחה שומר כשרות.



לא רק לקוחות חילוניים הם חלק מסצינת הגורמה הכשר, אלא גם שפים חילוניים, ואף בעלי מסעדות. מה מוביל מסעדן מצליח להחליט לסגור את המסעדה בסופי השבוע, ולהכפיף את עצמו לחוקי הכשרות? קובי דלל, שף ובעלים של "טוקופיה" בנס-ציונה, אומר ל"כיפה" כי זהו הרצון לנוח עם המשפחה והילדים בסופי השבוע. ללא ספק, גם שינוי הרגלים בקרב שומרי הכשרות, שאינם מסתפקים עוד בבייגל-טוסט או סטייק חרוך כארוחת ערב, מסייע לפריחת המסעדות הכשרות.

 

במסגרת מבצע "שף תאכל 5", המתקיים זו השנה הרביעית, משתתפות עשרות מסעדות בשרון ובשפלה המציעות לסועדים ארוחה מלאה (מנה ראשונה,עיקרית וקינוח) במחיר 79 ₪ בלבד. השנה, גדל אף יותר מבעבר מספר המסעדות הכשרות הלוקחות חלק במבצע. המארגנים מבטיחים כי הם בונים את התפריטים יחד עם המסעדות, ע"מ לוודא כי בכל המסעדות תינתן תמורה הולמת עבור התשלום. איפה העוקץ,אתם שואלים? והתשובה-אין. מבצעים מסוג זה משרתים אינטרס כפול- של  הלקוחות (לאכול בזול) ושל המסעדות (למשוך לקוחות חדשים). אמנם, מי שמתכוון להוציא על הארוחה 79 ₪ בדיוק- עשוי להתאכזב, כיוון שהתפריטים לרוב אינם כוללים שתיה. כמו-כן, במידה ואתם חוזרים שוב במסגרת המבצע למסעדה בה ביקרתם בעבר, אל תופתעו אם במסגרת המבצע יוגשו לכם מנות פחות גדולות, או שונות במקצת. אולם בשורה התחתונה- די בטוח שתצאו שבעים ומרוצים.

הביקורת הקטנונית שלנו על המבצע נוגעת לתמהיל המסעדות שנבחרו, שכן בחלק מהן אפשר לשלם עבור סעודה מלאה 79 ₪ גם בימים כתיקונם.

 

ונעבור להמלצות:

ביסטרו 56 היא מסעדה מצוינת במרינה בהרצליה, ושווה ביקור גם ללא המבצע.

בORO בראשל"צ (סניף נוסף במושב גאליה בין יבנה ורחובות) תמצאו תבשלים מזרחיים לא שגרתיים: טעמנו שם לחי עגל נהדר שבושל בטאג'ין וקדאיף תמרים מדהים לקינוח.

טוקופיה בנס-ציונה היא מסעדת שף מצויינת, ממומלץ לא לפספס את מנת הבס המיוחדת: הדג ממולא בעשבי תיבול ומוגש בתוך מעטפת מלח גס. מנה יפהפיה ומוצלחת מאוד!

אוהבי הבשר בוודאי לא יוותרו על ביקור באל-גאוצ'ו (3 סניפים משתתפים במבצע, הסניף החדש בת"א הוא היפה מביניהם) או פאפאגאיו אקספרס ברמת החייל בתל-אביב.

כאמור, במבצע משתתפות מסעדות רבות נוספות, פרטים נוספים אפשר למצוא כאן.

בתיאבון!