מסתמן: יוני שטבון ירוץ כמועמד במפקד "הבית היהודי"

פרסום ראשון: יו"ר תנועת "רעננים" עתיד לרוץ במסגרת מפקד 'הבית היהודי – מפד"ל החדשה'. גורמים במערכת הפוליטית: שטבון קידם עצמו במסווה של עשייה חברתית

חדשות כיפה אורי פולק 27/03/12 14:40 ד בניסן התשעב

מסתמן: יוני שטבון ירוץ כמועמד במפקד "הבית היהודי"
יוני שטבון, צילום: יוני שטבון

יו"ר תנועת "רעננים", רס"ן (במיל') יוני שטבון, מתכוון לרוץ כמועמד במסגרת מפקד "הבית היהודי - מפד"ל החדשה" - כך נודע לכיפה מפי גורם בכיר במערכת הפוליטית הדתית. שטבון, שעד כה נמנע ממעורבות פוליטית בציונות הדתית, אמר לכיפה כי הוא "שוקל את צעדיו בנושא".

במשך השנים האחרונות פועלת תנועת "רעננים" לקידום אג'נדה ציונית-דתית, תוך פנייה לקהל הצעיר במגזר. בין היתר הובילה התנועה קמפיין נגד פעילות תנועות "נאמני תורה ועבודה" ו"קולך", בקריאה כי יפסיקו לקבל מימון ותמיכה מהקרן החדשה לישראל. כמו כן קידמה התנועה, בהובלת שטבון, החתמה על כרטיס "חוסן" עליו חתמו מאות חיילים ואנשי מילואים, בקריאה לממשלה כי אם יפלו חלילה בשבי, לא ישחררו בעבורם מחבלים.

בעקבות הדיווח אמר לכיפה גורם בכיר במערכת הפוליטית הדתית כי "שטבון בנה לעצמו קריירה פוליטית במסווה של עשייה חברתית, תוך ניצול של הכוחות הצעירים במגזר ושידור מסר של אחדות המחנה". גם שמואל שטח, יו"ר תנועת "נאמני תורה ועבודה", כבר האשים את שטבון בעקבות הקמפיין שהובילה "רעננים" נגד מימון הקרן החדשה לישראל, כי "נראה שבתנועת 'רעננים' לא באמת מעוניינים בטובתה של המדינה אלא מחפשים אך ורק פרסום לעצמם על מנת לגרוף הון פוליטי".

בתגובה לדברים אמר שטבון לכיפה בשם "רעננים" כי "התנועה קוראת לכל צעירי הציונות הדתית להתפקד במסגרת מפקד 'הבית היהודי - מפד"ל החדשה', על מנת לקחת חלק בעשייה הציבורית ולפעול לאחדות המחנה, כדי שלא נחמיץ את השעה". באשר להמשך דרכו הציבורית ציין שטבון כי הוא "שוקל את צעדיו בהמשך. מה שמנחה אותי וינחה אותי גם בעתיד הוא מה שטוב לציבור".