"נאמני תורה ועבודה": "רעננים" רק מנסים לגרוף הון פוליטי

ב"נאמני תורה ועבודה" טוענים כי שמעו על פניית "רעננים" רק מאמצעי התקשורת. "מצער שהם בחרו לעשות שימוש ציני בצעירים תמימים, כקלף פוליטי לקידום הקמפיין שלהם", אומר שמואל שטח

חדשות כיפה אורי פולק 28/12/11 12:57 ב בטבת התשעב

"נאמני תורה ועבודה": "רעננים" רק מנסים לגרוף הון פוליטי
אילוסטרציה. רעננים, צילום: אילוסטרציה. רעננים

תנועת "נאמני תורה ועבודה" מגיבה לחרם שהטילה עליה תנועת "רעננים", לאחר שסירבה אמש (ג') להשתתף בכנס תנועות הנוער הדתיות. בתנועה מסבירים כי החלטת "רעננים" היא מהלך פוליטי, שנעשה על גבם של תנועות הנוער שארגנו את הכנס ומצאו את עצמם בעיצומו של עימות פוליטי מיותר.

כפי שדווח בכיפה, אמש התקיים כנס ראשון בו השתתפו מאות בני נוער מתנועות הנוער הדתיות המובילות בישראל, במהלכו חתמו הצעירים על עצומה המתנגדת לפעולות "תג מחיר" נגד צה"ל. את הכנס החרימה תנועת "רעננים" בטענה כי היא לא מעוניינת לקחת חלק בכנס, בו משתתפת תנועת "נאמני תורה ועבודה", בשל העובדה שהיא ממומנת על ידי הקרן החדשה לישראל.

שמואל שטח, מנכ"ל "נאמני תורה ועבודה", מסביר היום לכיפה כי "הטענות שאנחנו פעלנו ולו בעקיפין בצורה אנטי ישראלית, אנטי ציונית או פוגעת בחיילי צה"ל, הן טענות מגוחכות שלא ראויות להתייחסות. התנועה פועלת לפי ערכי הציונות הדתית בהתאם להחלטות ההנלה והחברים ולא על פי תכתיבים ואולטימטומים, לא של רעננים ולא של הקרן החדשה".

שטח מסביר כי העובדה ש"נאמני תורה ועבודה" ממומנת בחלקה על ידי הקרן החדשה לישראל, היא עובדה המתפרסמת באתר האינטרנט של התנועה, באופן גלוי. "מי שבאמת שמעוניין לבחון ברצינות את נושא מימון הקרן החדשה, מוזמן להיכנס לאתר שלנו ולקרוא הסבר מקיף בנושא, הכולל גם את חוות דעתו של מי שפרסם את המחקר המרכזי נגד הקרן החדשה, אשר מבהיר שאין שום קשר בין הנושאים ושאין סיבה שנפסיק את קבלת המימון", מסביר שטח.

"נראה שבתנועת 'רעננים' לא באמת מעוניינים בטובתה של המדינה אלא מחפשים אך ורק פרסום לעצמם על מנת לגרוף הון פוליטי", טוען שטח ומסביר כי "אם כוונותיהם היו טהורות, הצעד הראשוני, המינימאלי, ההגון והמתבקש ביותר, היה לפנות קודם כל לתנועה עצמה. לצערנו הם לא טרחו לפנות אלינו ושמענו על כך רק מכלי התקשורת".

"מצער ש'רעננים' בחרו לעשות שימוש ציני בחברה צעירים שבאו ממקום טהור והשקיעו מאמצים רבים לקידום אחדות, כקלף פוליטי לקידום הקמפיין שלהם. מצחיק שלא לומר עצוב לראות, שתנועה שמתיימרת לאחד את הציונות הדתית, עסוקה בהכפשות, חרמות, פילוגים ובדמגוגיה בגרוש", מסכם שטח.