כרטיס חדש לחיילים: "אל תשחררו מחבלים אם אפול בשבי"

תנועת "רעננים" יוזמת את כרטיס "חוסן" במסגרתו יצהירו חיילים כי גם אם יפלו בשבי אם מבקשים "שלא ישחררו תמורתי מחבלים אשר פגעו באזרחי ישראל"

חדשות כיפה אורי פולק 31/10/11 11:37 ג בחשון התשעב

כרטיס חדש לחיילים: "אל תשחררו מחבלים אם אפול בשבי"
יחצ, צילום: יחצ

כרטיס אד"י, גרסת החיילים: תנועת צעירי הציונות הדתית "רעננים" בשיתוף משפחת החייל שנחטף ונרצח, ירון חן ז"ל, יוזמת בעקבות "עסקת שליט" את כרטיס "חוסן" אשר יחולק לחיילי צה"ל המבקשים להצהיר כי גם אם יפלו חלילה בשבי, הם מבקשים שלא ישחררו מחבלים תמורתם.

במסגרת הכרטיס החדש יצהירו החיילים המעוניינים בכך כי הם מבקשים "שלא ישחררו תמורתי מחבלים אשר פגעו באזרחי ישראל". הצהרה זו, הנחתמת באמצעות עמדות שתפעיל התנועה בתחנות ההסעה המרכזיות לחיילי צה"ל ברחבי הארץ, כמו גם באמצעות רישום מקוון, תצא לדרכה היום (ב') - בקמפיין כלל ארצי.

(צילום: יחצ)


ב"רעננים" מסבירים כי הצהרה זו מבוססת על מסקנות וועדת "שמגר", שקבעה כי שחרור מחבלים במסגרת עסקאות לשחרור חיילים, יוצר נזק משמעותי לביטחון המדינה, היות ואחוז ניכר של המחבלים המשוחררים בעסקאות אלו - חוזר לטרור.

בכרטיס חוסן נכתב כי: "אני הח"מ החייל בצבא הגנה לישראל, מצהיר כי במידה ואפול בשבי אחד מארגוני הטרור, אבקש שלא להשתחרר תמורת מחבלים אשר גרמו לפגיעה באזרחי ישראל. אני סמוך ובטוח כי ממשלת ישראל וצה"ל יעשו הכול על מנת לחלץ אותי בתעוזה ויצירתיות". כבר ביום ראשון האחרון החתימה התנועה מאות לוחמים בסדיר ובמילואים, בעמדת "פיילוט" שנפתחה בתחנה המרכזית בירושלים.


סרן במיל' ניצן ישורון, מיוזמי הכרטיס החדש, מסביר כי "מהלך החתמות החיילים הוא ביטוי אמיתי לחוסן הלאומי שקיים בשטח. הצהרת החותמים באה בכדי לחזק את הממשלה לפעול בהמשך מתוך שיקול דעת לאומי ראוי". מאיר, אביו של החייל ירון חן ז"ל שנחטף ונרצח בשנת 1993, הצטרף ליוזמה והדגיש כי "רק עונש מוות למחבלים יוכל להרתיע פעולות שכאלו בעתיד".

עידן בשארי, מזכ"ל תנועת "רעננים", ציין היום כי "בשבועות הקרובים חברי התנועה ימשיכו להקים עמדות החתמה במוקדי הסעות החיילים, ברכבת צפון בתל אביב, באר שבע וירושלים. במקביל ניתן להצטרף לחתימות ולקבל כרטיס גם דרך הרשת החברתית ובאתר התנועה. כמו כן, יצרנו שיתופי פעולה עם קבוצות מילואימניקים שמסייעות ליוזמה"