'תג מאיר' וזהבה גלאון: למה הציבור משלם את משכורתו של הרב אליהו?

אנשי השמאל לא מוותרים. גם הפעם, בעקבות פסיקה של הרב שמואל אליהו בשו"ת סמס להעדיף קנייה במקום שלא מעסיק ערבים פרסמו ח"כ גלאון ו'תג מאיר' קריאות לחקירה ולהפסקת העסקתו כרב

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/16 12:20 כ בסיון התשעו

'תג מאיר' וזהבה גלאון: למה הציבור משלם את משכורתו של הרב אליהו?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

למרות שהרב שמואל אליהו אמר את הדברים כבר מספר רב של פעמים, אנשי השמאל עדיין לא מוותרים.

השבת בעלון 'עולם קטן' במדור שו"ת סמס נשאל הרב אליהו האם מותר לקנות במרכול שמעסיק ערבים. הרב אליהו כמנהגו ופסיקותיו בשנים האחרונות וכפי שפרסם בכל פעם מחדש ענה: "עדיף לקנות איפה שאין ערבים. אבל אל תקבלי על עצמך את זה כאיסור, כי לפעמים אין זמן וכד', ותקני איפה שאת יכולה".

ארגון 'תג מאיר' שמיהר לפרסם את הזעזוע מהדברים כתב: תארו לעצמכם מנהיג דתי בארה"ב המורה לקהל מאמיניו להעדיף מרכול שלא מעסיק יהודים. אצלנו- הרב שמואל אליהו, הממומן מכספי ציבור מורה לקהל מאמיניו להעדיף מרכול שלא מעסיק ערבים. נציב שרות המדינה? היועץ המשפטי לממשלה?"

גם יו"ר מפלגת מרצ, ח"כ זהבה גלאון הצטרפה וכתבה בדף הפייסבוק שלה: "לא מעט דברים היו צריכים להשתבש כדי שהדבר הזה יתפרסם: מישהו שהשאלה הזו עלתה במוחו ולא התבייש לשאול אותה; הרב שלא התבייש להשיב כפי שהשיב; העלון, שלא התבייש לפרסם את הרפש הזה; והמדינה, שלא מתביישת לשלם את משכורתו של שמואל אליהו, שזו אינה הפנינה הגזענית הראשונה שיוצאת לו מהפה.

"ממש לא מזמן תהתה שרת התרבות, מירי רגב", ממשיכה גלאון, "למה המדינה צריכה לממן מוסדות אמנות שמסרבים להופיע בהתנחלויות שהמדינה עצמה מעולם לא החילה עליהן את חוקיה. אבל איכשהו אף אחד בממשלה לא תוהה מדוע המדינה צריכה לממן רבנים שמסיתים לגזענות, למרות שזו עבירה מפורשת על החוק. ובטח ובטח שאף שר לא תוהה איך עבירה כזו על החוק עוברת בשקט, איך זה שהמדינה מתרפסת בפני רבנים מסיתים, איך נתנו לעצמנו להתרגל".

יש לציין כי בעבר נחקר הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית על התבטאויות דומות אולם החקירה נסגרה והוחלט לא להעמידו לדין.