שוטרת, דוגמנית וחרדית: מצעד התפקידים של רותם סלע על המסך

רותם סלע זונחת את הבלונד מאחור למען תפקיד השוטרת בסדרת הדרמה החדשה של הוט "ירושלים". יצאנו לבדוק איפה ראינו את רותם משחקת יותר טוב, כי מההופעה כאן לא התלהבנו

חדשות כיפה הדרת פכטר, חדשות כיפה 16/05/22 10:33 טו באייר התשפב

שוטרת, דוגמנית וחרדית: מצעד התפקידים של רותם סלע על המסך
ירושלים, צילום: HOT

רותם סלע, שהחלה את דרכה עוד כשהייתה בת 15, נהייתה לאחת הדמויות התקשורתיות האהובות והבולטות יותר בטלוויזיה הישראלית. היא דוגמנית, פרזנטורית ומנחת טלוויזיה מהטובות בתחומה, אך אם נודה על האמת, יש לה פרויקטים מוצלחים ומוצלחים פחות כשזה מגיע למשחק.

הליהוק החדש שלה בתור שוטרת בזירה הירושלמית לא היה הכי משכנע וזה גרם לנו לחשוב, איפה כן אהבנו את הדמויות שלה? לכן, החלטנו להרים את הכפפה ולדרג את התפקידים של רותם מהפחות טובים ועד ההצלחה הגדולה.

1. ירושלים

העלילה מגוללת את סיפורם של שוטרי מרחב דוד המנווטים בין כל הזרמים, הפוליטיקות והתככים בירושלים. מחילה, אבל הסדרה החדשה שהייתה יכולה להיות מרתקת אקטואלית עם עניין בינלאומי, נופלת לכל הקלישאות של סדרת שוטרים משמימה. לא מספיק שחקנים טובים על הסט, וטקסט דל. מדובר על הזדמנות טלוויזיונית שחמקה בין האצבעות. רותם משחקת שוטרת ומשהו שם פשוט לא זורם, אין לה הרבה זמן מסך, וכשיש, לא נתנו לה הרבה עם מה לעבוד. הסצנות שלה עם צביקה הדר נראות צולעות ואי אפשר שלא לחשוב שניצלו את השם שלה לקידום סדרה בינונית מאוד ותו לא.

2. הבורר

קומדיית פשע ודרמה משפחתית, בליבה עובד סוציאלי המגלה שאביו הביולוגי הינו מראשי הפשע המאורגן בארץ. רותם מצטרפת לסדרה בעונה 4 בתור נטלי, מטופלת בביה"ח פסיכיאטרי שם היא מנהלת מערכת יחסים עם אחת הדמויות. בעלה של נטלי בגד בה ולאחר שאיימה בהתאבדות החלה לדבר במבטא צרפתי. הדמות הקומית המוזרה הזאת הרגישה טיפה מוזרה מדי על רותם. עם מבטא צרפתי ומשחק שלא היה מבייש הצגה של חודש ארגון, הרגשנו שיש לרותם יותר מה לתת. 

3. אבודים באפריקה

חברת אופנה ישראלית רצתה להפיק את הקטלוג שלה באפריקה. הדמויות נאלצות להתמודד עם קשיי המקום וגם עם חברי הצוות והדוגמנים. רותם משחקת את דוגמנית הבית של "האני" בשם צליל, והאמת, התפקיד דווקא עשה לה טוב. כותבי הסדרה כנראה עשו עבודה טובה כי הדיאלוגים של רותם זרמו ונראו שהם טבעיים לה במיוחד.

4. אוטונומיות

דרמה דיסטופית של הוט שנחשבה דאז לראשונה מסוגה בישראל. זו מתרחשת לאחר מלחמת אזרחים שהשלכותיה קרעו את אזרחי ישראל למדינה חילונית ואוטונומיה חרדית בסביבת ירושלים. רותם סלע משחקת אישה חרדית בשם בלומי שתעשה הכל למען בעלה וילדיה. התפקיד מוציא מרותם את המיטב וסוף סוף היה לה מעט מקום להביע רגש ולהראות לנו משהו אחר לגמרי ממה שהיינו רגילים לראות עד אז. זו פעם ראשונה שרותם נכנסת לתפקיד כל כך רחוק מעולמה שלה וצולחת. ולמי שתהה, כן, היא נראית טוב גם בכיסוי ראש מלא.

אוטונומיות

אוטונומיות צילום: צילום מסך

5. להיות איתה

נכון נכון זה היה צפוי אבל אין מה לעשות, התפקיד שכתב אסי עזר לבר רפאלי יושב כל כך טוב על רותם! זו סדרה כיפית עם כתיבה טובה ומשחק טוב מכל הכיוונים. רותם משחקת בחינניות באומץ ולעיתים יש תחושה כי הקו המפריד בין רותם לדמות שלה, "נועה", דק או אפילו לא קיים. העלילה נעה סביב נערת הפוסטר הבלונדינית שמתאהבת בבחור הפשוט המזרחי. רותם פרחה שם, ולכן לא מפתיע שהסדרה נמשכה 3 עונות וזכתה בפרסים משמעותיים. 

להיות איתה

להיות איתה צילום: גיא כושי ויריב פיין