רותם סלע לימדה את הנשים שיעור חשוב, אין 'לא נעים' כשזה מגיע לכסף

רותם סלע התראיינה לחדשות סוף השבוע עם דנה וייס והציגה אישה חזקה ועוצמתית, שיודעת מה היא שווה ולא מתביישת גם לדרוש את התמורה המתאימה

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 28/02/22 14:52 כז באדר א'

רותם סלע לימדה את הנשים שיעור חשוב,  אין 'לא נעים' כשזה מגיע לכסף
רותם סלע, צילום: חדשות 12

רותם סלע, המנחה העסוקה ביותר במדינה, התראיינה לחדשות סוף השבוע עם דנה וייס. למרות שהריאיון עסק בנושאים נפיצים במיוחד כמו פרשת ההטרדה המינית של החבר והפרטנר הטלוויזיוני אסי עזר, או הרזון הקיצוני שאפיין את סלע לאורך כל חייה הקטע החזק ביותר היה דווקא הרגע בו השתיים דיברו על כסף.

למי שלא צפה, בעקבות הסערה האחרונה בה סלע כמעט ונתבעה על ידי חברת טורנדו, נחשפו הסכומים אותם הרוויחה על כל יום צילום. במהלך הראיון החלה וייס להקריא את הסכומים אותם הרוויחה סלע בקמפיינים האחרונים שלה כדי לגרום לסלע לזוז באי נוחות בכיסא בעקבות המספרים האסטרונומיים, שיטה שלא ממש עבדה, כיון שרותם בחרה לעמוד בגאון מאחורי הסכומים הללו ולא התנצלה.

אין מצב שאישה באמת שווה כאלה סכומים, נכון?

תחילה יש לומר שזו שאלה שלעולם לא היו שואלים גבר במעמד כזה, אף אחד לא חושב לגרום אי נוחות לשחקן או מנחה מצליח בגלל שהוא מרוויח סכומים מפלצתיים. אם גבר מרוויח סכומים גבוהים- כנראה שהוא שווה את זה. ואין מצב שאישה באמת שווה כאלה סכומים, נכון?

לנשים קשה לדבר על כסף, אני יודעת את זה מניסיון אישי, מדיבור עם חברותיי וממחקרים רבים שנעשו בנושא. קשה לדרוש את מה שמגיע,  קשה להתווכח מול הבוס (שימו לב, כמעט ואין בוסיות), וקשה לחשוב שבאמת מגיע לנו להרוויח הרבה על עבודה קשה, כל אלו הופכים את התשובה של רותם סלע לאחת שצריך להקרין בבתי ספר לכל אישה: תשובה חזקה, בטוחה בעצמה ובעיקר לא מתנצלת.

רותם סלע עשתה ברגע טלוויזיוני אחד מה שמאות מרצים בחוגים למגדר לא עשו בעשרות שנים

האמרה שכביכול מובנת מאליה של סלע "אני שמחה שאני מתוגמלת כמו שצריך. לא גנבתי מאף אחד, הרווחתי הכל בעשר אצבעות ועבודה קשה" או ההפתעה על פניה של  וייס כאשר סלע העידה על עצמה שהיא גורמת למנהלים להזיע בחדר המשא ומתן, הם לא פחות מפריצת דרך בתחום שהיה שמור לגברים בלבד.

רותם סלע עשתה ברגע טלוויזיוני אחד קטן אך בלתי נשכח את מה שמאות מרצים בחוגים למגדר ופרופסורים שחוקרים פערי שכר לא עשו בעשרות שנים- הציגה לנשים מודל אחר, חזק שיודע לדרוש את מה שמגיע לו בחן, בנועם ובלי להתפשר על שקל.

צפו ברותם סלע עונה על השאלות של דנה וויס