שאל את הרב

ללא נושא

חדשות כיפה הרב אלישע פיקסלר 15/03/04 14:36 כב באדר התשסד

שאלה

בסידור "תפילת כל פה" כתוב שמתי שאומרים את "שמע ישראל" ביחיד, אז צריך לאמר "אל מלך נאמן", אבל בסידור "רינת ישראל" לא כתוב את זה.

האם צריך לאמר "אל מלך נאמן" או לא?

(אם זה משנה אז אני אשכנזי)

יום נעים,

יונתן

תשובה

שלום יונתן
מנהג האמירה מופיע בדברי הרמ"א בסימן סא'. לעומת זאת חסידי חב"ד לא אומרים זאת ולכן בעל סידור "רינת ישראל" לא הזכיר אמירתו. למדנו א"כ שיש מנהגים שונים ולכן עשה כמנהג אבותיך

בברכה
אלישע פיקסלר.

כתבות נוספות