שאל את הרב

ייאוש גדול במציאת זיווג

חדשות כיפה צוות ישיבת הר עציון 02/03/10 22:52 טז באדר התשע

שאלה

שלום רב

אני בן 21. אני לא מגדיר את עצמי כאדם דתי.

כבר כמה שנים שאני ממש מחפש את זיווגי ולצערי אני עדיין מחפש. כמעט כל יום במשך שנה, אני מבקש לפני שינה מהקדוש ברוך הוא שיעזור לי למצוא את זיווגי,

בשנה האחרונה התחלתי להתחזק, אני שומר שבת כבר למעלה משנה, בנוסף משתדל לקיים כמה שיותר מצוות, ולקחתי על עצמי מספר ברכות להגיד כל יום וכבר למעלה משנה שאני אומר אותם כל יום. ועדיין כלום לא עוזר, לא התייאשתי ולפני כמה חודשים לקחתי על עצמי לקרוא את ברכת "נשמת כל חי" 40 ימים ברציפות ועדין לצערי דבר לא השתנה. לעומת זאת חברים שלי אשר אינם מתפללים כמוני, ואינם שומרים שבת, רובם כבר מצאו את זיווגם וחיים באושר. כמו שכבר ציינתי אני לא דתי, ובזמן האחרון שאני רואה שהכל לא עוזר לי אני מרגיש שאני בנפילה ומצוות שהייתי עושה אותם בשמחה אני כבר לא עושה. אני כבר התייאשתי, ואני מרגיש כפוי טובה, כי מצד אחד לקחת על עצמי לקרוא ברכות ותפילות בשביל שהקדוש ברוך הוא יעזור לי למציאת זיווג, ומצד שני כשאני רואה שאני לא מוצא זיווג אז אני כבר לא מקפיד כמו פעם עם התפילות. באמת שאני כבר לא יודע מה לעשותת אן דבר שאני רוצה כרגע יותר מזיווג ואני כל יום מתפלל לזה ושום דבר לא זז. אבקש ממכם שתברכו אותי ואם אפשר תחזקו אותי כי אני לא רוצה לחזור למקום שהייתי בו לפני שנה. תודה מראש רון

תשובה

שלום וברכה!

ראשית, ישר כוחך על ההתחזקות והתקרבות לבורא עולם.

יש לי תחושה שאתה מתבלבל בין זיווג ע"פ היהדות לבין חברות (כפי שנהוג בעולם החילוני). זיווג זה רק כאשר מחפשים מישהי למטרות נישואין בלבד ולא לצורכי בילוי משותף, חברות וכו' שאולי אולי מתישהו התפתחו לקשר זוגי למטרות נישואין. אמנם אינני יודע פעליו ומחשבותיו של הקב"ה (ואף אחד לא יודע), אך אני יכול לנחש שאולי הקב"ה לא רוצה להביא לך זיווג כזה בגלל ההתחזקות, כי הוא רוצה לשמור אותך בקדושה וטהרה ולהביא לך כלה נאה וחסודה בעתו ובזמנו, כאשר אתה תהיה בשל לכך והתנאים התבשלו לכך. הרי אתה עדיין צעיר, בסה"כ בן 21 וגם אתה עדיין בדרך למעלה. מצד שני אולי הקב"ה מעכב מציאת הזיווג מכיוון שהוא מצפה ממך לתקן דברים נוספים. לכן פשפש במעשיך ובהתנהגותיך, חפש מה יש לתקן, מה טעון שיפור, איזו מידה רעה עוד לא טופלה.

בנוסף לכך רציתי להעירשלא מקיימים מצוות ולא מתפללים בשביל לקבל משהו, אלא אנו שומרים תורה ומצוות ומתפללים כדי להיות קרובים לה' יתברך בלי תנאים, כדי להתמלאות בקדושה, והעיקר בגלל שכך רצונו של בורא עולם. אולי עליך לתקן גם את הענין הזה ולפנות לבורא עולם בלי תנאים וסייגים ואז אולי התקבךו תפילותך.

המשך לקיים תורה ומצוות, להתפלל, להתחזק ולעלות מעלה מעלה במעלות הקדושה וביום מן הימים תעמוד תחת החופה עם האחת והיחידה שלך.

בברכה,

חיים דב בריסק

כתבות נוספות