שאל את הרב

הודעה מראש לגננת על עזיבה

חדשות כיפה הרב דוד פנדל 20/01/04 07:20 כו בטבת התשסד

שאלה

בננו בן השנתיים שהה אצל גננת מאמצע ספטמבר ועד חנוכה.

עקב נסיבות שאינן תלויות בנו, נאלצנו לצערנו להוציאו מהגן לאחר חנוכה.

אי לכך בתחילת חנוכה התקשרנו לגננת והודענו לה שלצערינו מאחרי חנוכה נאלץ להוציא את בננו מגנה.

בשיחת הטלפון סוכם שנשלם לגננת עד סוף אותו חודש (לועזי), דהינו עוד עשרה ימים.

לאחר כשבוע התקשרה אלינו הגננת וביקשה תשלום על חודש מלא, מכיון שכך קבוע בתקנון אצלה.

הגננת טענה שהיא שלחה בתחילת השנה לכל הורי הילדים את התקנון, אולם מכיון שהצטרפנו לאחר תחילת השנה, לא הגיע התקנון אלינו, אולם אנו כהורי הילד הינו צריכים לדעת שלכל גן יש תקנון.

אנו טענו שמעולם לא ראינו את התקנון, והגננת לא סיפרה לנו על קיומו, ומכיון שכך אין אנו אחראים למה שכתוב בו.

בנוסף אם הינו יודעים שידרש תשלום על חודש מלא הרי שלמרות הקושי בדבר, המעבר היה נדחה בחודש, מכיון שאין באפשרותנו לשלם לשני גננות במקביל, אולם לאחר שבננו התחיל ללכת לגננת אחרת אין באפשרותנו להוציאו לזמן קצר.

שאלתנו האם אנו נדרשים לפצות את הגננת ע"פ דרישתה בתשלום של חודש מלא, או שניתן להסתפק בתשלום על עשרה ימים ששולם כבר.

בתודה

תשובה

כדי לברר את הדין עליכם לפנות לרב שישמע את הטענות שני הצדדים ורק כך יצא הדין לאמיתו
אתם מוזמנים ללבן את העניין בבי"ד שלנו - נשמח כמובן ללא כל תשלום.
(לקבלת פרטים נוספים, ניתן לשלוח דוא"ל ל lapid12@walla.co.il )
באופן כללי ישנם חיובים שאדם חייב בהם אף אם לא חתם בפועל על מסמך מפורט. בעצם ההצטרפות שלו לקבוצה מסוימת, בכך הוא מקבל על עצמו את כל החיובים הנהוגים. אולם זה רק כאשר החיוב המפורסם וכך מנהג כל האנשים המשתתפים באותה קבוצה. (שו"ע חושן משפט סי' שלא' לעניין מנהג המדינה בחיוב שכר פועל).
מעיקר הדין ,הגננת קנתה את כל שכרה השנתי. הדבר מפורש בפסק הרמ"א בסימן שלג' סעיף ב'. והסיבה שהיא מוגדרת כפועל שהתחיל את העבודה שקנה את כל שכרו. אלא שהיום ישנו מנהג המאפשר להוציא את הילד באמצע השנה ללא תשלום מלא. צריך לברר מהו הסכום המקובל לתשלום במקרה כזה.

תשובת הרב בראלי שליט"א - דיין בבית דין צדק בשדרות ע"י ישיבת ההסדר

כתבות נוספות