שאלה
בס"ד
שלום כבוד הרב
רציתי לדעת מה ההבדל (מבחינה הלכתית) בין אדם שהתאבד לבין אדם שנפטר
(האם מתאבלים עליו,אומרים עליו קדיש, וכו')
תודה מראש
תשובה
שלום
אדם שהתאבד לא עלינו, ההלכה מתייחסת אליו באופן עקרוני מאד בחומרה, אין יושבים עליו שבעה הוא נקבר מחוץ לגדר ועוד.
מאידך, ההלכה למרות גישתה העקרונית החריפה לנושא, מנסה כן לנהוג בו ככל אדם שנפטר, וזאת מתוך הנחה שבודאי ברגעיו האחרונים עשה תשובה והתחרט ממעשה זה.
גם במצבים שמיתתו היתה מיידית דנים האחרונים שבודאי מעשהו לא היה רצוני ו"רוח רעה" אילצה אותו לעשות את מעשיו.
בברכה