שאל את הרב

ללא נושא

חדשות כיפה הרב משה ביגל 24/02/10 11:56 י באדר התשע

שאלה

שלום.שמי רעות

בתקופה האחרוונה אני בהתלבטיות בנוגע לשירות צבאי או לאומי.

מאז ומתמיד רציתי להיות עיתונאית,עכשיו כשאני עומדת לקראת שירות צבאי או לאומי אני בהתלבטות קשה האם להיות כתבת צבאית ולעסוק במה שנוגע לליבי או שירת לאומי.

בעקבות המאמר של אורי אורבך "הטובים לתקשורת" אני מרגישה דחף ושליחות לעסוק בזה ולהתחיל מעכשיו ככתבת צבאית,וליצג את האוכלוסיה הדתית לאומית בתקשורת במיוחד שקהל היעד בה גדול -כדוגמת גל"צ.

שירות צבאי יכול להוות דריסת רגל במקצוע ומה גם למידה והתנסות .

ישנם חבר'ה דתיים בצבא שמשרתים בתפקידים אלו אך לא מספיק אני חושבת שיש צורך בעו ד יצוג בכלל, וכל מי שמתאים צריך לנסות ולהתקבל במיוחד בתקופה הזאת שמצבנו לא טוב.

ברור לי שאעסוק בתקשורת בחיי הפרטיים והגיע למקומות כמו גל"צ וכו' ואעמוד בנסיונות קשים בהרבה תחומים.

זאת עבודה חשובה ומורכבת ואני מאמינה שבעז"ה אעמוד בה.

אני רואה בזה שירות משמעותי שאוכל לתרום את המיטב.

השאלה שלי האם לשרת בתפקידים אלו עם כל המורכבות שבדבר או לשרת בשירות לאומי ?

תשובה

לרעות השלום והברכה.

השרות הצבאי לבנות הוא בעייתי מאד מהרבה בחינות . ובעיקר מחוסר האפשרות להתחרט כאשר מתעוררות בעיות.
חייה של בחורה דתית בחברת גברים צעירים חילוניים שנורמות הדיבור, ותרבות ההתנהגות שלהם שונות מאד. מנורמות של צניעות אליהם התרגלה (ב"ה) בחורה דתית, כמעט בלתי נסבלים. זו הסיבה שכל גדולי ישראל של הציונות הדתית אסרו על גיוס בנות והמסלול המקובל אצל רוב מוחלט של בנות ישראל שרוצות (ובצדק) לתרום למדינת ישראל ולעם ישראל, הוא במסגרת השרות הלאומי שתורם רבות מאד בכל הענפים בחברה אבל הוא במסגרת יותר דתית ובמסגרת אזרחית שבה ניתן להחליף מקום שרות ולשנות לפי הצרכים של הבחורה.
יש אפשרויות לעסוק במסגרת השרות הלאומי בתקשורת ללמוד את הנושא ולאחר שתתבגרי ותתחתני תמצאי את דרכך לתקשורת הישראלית שאכן זקוקה מאד לאנשים כמוך. אבל כל זאת כאזרחית בוגרת ונשואה.
שה' יהיה בעזרך למצוא את מסלול חייך לטובתך ולטובת עם ישראל.
מ. ביל
הרב המקומי – מיתר.

כתבות נוספות