שאל את הרב

ללא נושא

חדשות כיפה הרב שמואל וינגרטן 11/01/10 12:31 כה בטבת התשע

שאלה

שלום לכבוד הרב,

אני תלמידה במכללת אורות ואני עושה עבודה ששאלתה היא האם מותר לרקדנית בתוך סטודיו סגור לעשות תנועות לא צנועות. כמובן שהנושא הרחב יותר מזה הוא לגבי צניעות בכלל, האם יש איסורי צניעות ובאיזה גבול גם בתוך המרחב האישי של האדם ובתוך ביתו - מה מותר לעשות כשאתה לבד ומה אסור.

אני רוצה בעבודה לכלול תשובות של מספר רבנים ולהביא את מגוון הדעות ואשמח אם הרב יוכל לענות לי ואוכל להשתמש בתשובה לעבודה.

בתודה רבה,

אביה.

תשובה

ראשית, הנושא שעליו את עושה את העבודה מאוד חשוב, שכן הרבה אנשים חשובים שצניעות זה רק ביחס לזולת, וטעות היא בידם. חז"ל מלמדים אותנו בהלכה כי גם כאשר האדם נמצא לבדו, עליו לשמור על כללי צניעות, שכן בסופו של דבר הוא נמצא עם בוראו. כך מופיע בהלכות 'בית הכסא' (שו"ע ג', ב').
ביהדות, הסיבה שיש "לשמור מרחק" מהאשה היא בגלל הכבוד שאנו רוחשים לה. מכאן, שהצניעות מבטאת כבוד שאנו נותנים לזולת. אם כך, גם כאשר אנו לבד, אנו שומרים על צניעות שכן זהו כבוד מינימלי לגופנו ולנשמתנו.
ההלכה מגדירה לנו את הדברים המדוייקים המותרים והאסורים לנו כאשר אנו לבד ומרחיקה אותנו מדברים שעלולים לגרום לנו לסטות מגבולות הצניעות שחז"ל הזהירו אותנו. יש שרצו לאסור אפילו שימוש באינטרנט כאשר האדם לבדו מחשש לגלישה למקומות לא צנועים, וזאת דוגמה אחת מני רבות לשאלתך. מכאן, כל אדם יעשה חושבים לגבי שאלות שעולות לו לגבי תנועות לא צנועות בסטודיו (אפילו אם הוא לבד) והעיקר שיהיה תמים עם ה' א-לוקיו!
עלי והצליחי בעבודתך זו.

כתבות נוספות