מובילאיי מתחילה ניסויים בניו יורק

החברה הישראלית היוקרתית שאחראית על הפתוח למניעת תאונות עושה צעד משמעותי לקראת השקת המערכת האוטונומית שלה ומגיע לניו יורק. "צעד מכריע, אנחנו מבררים את היכולת של המערכת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/21 09:02 יב באב התשפא

מובילאיי מתחילה ניסויים בניו יורק
מובילאיי, צילום: מרים אלסטר/פלאש90

החברה הישראלית התפרסמה בזכות המערכת שלה שמתריע מתאונות אבל תמיד כיוונה למקום גדול יותר, נהיגה אוטונומית בכבישי העולם. בחברה הודיעו כי הם מתחילים ניסויים ברחובות ניו יורק העמוסים בכדי לברר את היעילות והיכולת של המערכת שפיתחו.

ניו יורק מצטרפת לרשימת ערי הניסוי ואין ספק שמדובר באתגר משמעותי. "נהיגה באזורים עירוניים מורכבים כמו ניו יורק היא צעד מכריע לבירור יכולותיה של מערכת אוטונומית ולקירוב הענף למוכנות מסחרית". אמרו בחברה.

אמנון שעשוע, מנכ"ל מובילאיי פירסם את הניסוי בטוויטר וכתב: "אנחנו לא רק בודקים בניו יורק, אנחנו גם מראים לך איך זה נראה לא ערוך, עם שקיפות מלאה. ראה כיצד ה- AV שלנו משתלב במיקומים חדשים תוך מספר ימים מכיוון שכל מרכיבי טכנולוגיית ה- AV שלנו - מיפוי, מדיניות נהיגה ועוד - נבנו לצורך הרחבה". גם בדף הפייסבוק של מובילאיי ישראל בחרו לשתף את הניסוי המרגש והכריזו: "ניו-יורק - אנחנו כאן. בעיר שאף פעם לא נרדמת – גם הקידמה אף פעם לא נעצרת. מתרגשים להאיץ את מהפכת האוטומוטיב ולהשיק רשמית נסיעות ניסוי אוטונומיות בתפוח הגדול".

 במובילאיי מספרים על ההחלטה לערוך את הניסוי במטרופולין הצפוף כי: "אם כלי רכב אוטונומיים אמורים לעבוד בכל מקום, אנו מאמינים בתוקף שהם צריכים להיות מסוגלים לעבוד בכל מקום" וזו הסיבה לטענתם שניו יורק בודקת את פלטפורמת הנהיגה האוטונומית במגוון רחב של מיקומים ברחבי העולם ולא רק במעבדה, בכבישים ריקים, או אפילו ברחובות המאתגרים של ירושלים. "עכשיו אנו שמחים שהשקנו בדיקות עבור ה-AV ההתפתחותי שלנו באחת מסביבות הנהיגה הקשות בעולם. רחובות ניו יורק" אמרו במובילאיי שהרחיבה כעת את תוכנית בדיקות ה-AV ל"עיר שלא ישנה".

אחרי שקיבלו אישור לערוך ניסוי בעיר מסרו בחברה כי: "לתחבורה בניו יורק - העיר הגדולה והצפופה ביותר בצפון אמריקה - יש היסטוריה ואופי ייחודי משלה. הגשרים והמנהרות שלה הם ציוני דרך לאומיים. תעשיות שלמות ידועות ברחובות ניו יורק האיקוניים כמו ברודווי, וול סטריט ושדרת מדיסון עליהם התבססו היסטורית" שיבחו בחברה את העיר והוסיפו "ניו יורק ראתה את מוסד תקנות התעבורה הראשונות באמריקה, חגורת הבטיחות הראשונה נרשמה לפטנט בניו יורק, ניו יורק ראתה את מוסד מסלול האופניים הראשון באמריקה, בברוקלין ואת החוקים הראשונים לנהיגה בשכרות".

לסיום חשפו בחברה איפה עוד מתקיימים ניסויים: "בנוסף לניו יורק, אנו בודקים בימים אלה את ה- AV שלנו בדטרויט, מינכן, וכמובן בבית בישראל. ואנחנו מצפים להרחיב את הבדיקות בקרוב לטוקיו, שנחאי ופריז. על ידי בחינת פלטפורמת הנהיגה העצמית שלנו בסביבות כה מגוונות ותובעניות, אנו שואפים לחדד את טכנולוגיית הרכב האוטונומי שלנו כך שהיא באמת תוכל לפעול בכל מקום ובכל מקום". מסרו בחברה.