אקזיט ענק: חברה ישראלית נרכשה במיליארדים על ידי אינטל

האבנה לאבס הישראלית, המפתחת שבבי בינה מלאכותיים, נרכשה על ידי ענקית הטכנולוגיה הבינלאומית בכשני מיליארד דולר. לפני כשנתיים רכשה אינטל את 'מובילאיי' הישראלית ב-15 מיליארד דולר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/12/19 17:43 יח בכסלו התשפ

אקזיט ענק: חברה ישראלית נרכשה במיליארדים על ידי אינטל
אינטל, צילום: shutterstock

 

עוד הצלחה להייטק הישראלי. אקזיט ענק נרשם היום (ב') כשענקית הטכנולוגיה הבינלאומית 'אינטל', הודיעה על רכישת החברה הישראלית 'האבנה לאבס' (Habana Labs) בסכום של שני מיליארד דולר.

החברה, המפתחת שבבי בינה מלאכותיים, המהווים תחום אסטרטגי חדש ביעדיה של אינטל, תרשום את האקזיט הגדול ביותר בישראל, שנעשה בעסקת מזומן, וכן את הרכישה הגדולה ביותר של שבבים, גם בעולם כולו ולא רק בישראל.

מדובר בהצלחה עבור היזם אביגדור וילנץ, הרושם את האקזיט המוצלח השני שלו. החברה נוסדה בשנת 2016 על ידי דוד דהן ורן חלוץ, כאשר וילנץ היה המשקיע הראשון ויו"ר החברה. וילנץ הוא ממייסדי 'אנפורנה', שנמכרה לאמזון בסכום של 370 מיליארד דולר, וכן היה ממייסדי חברת השבבים 'גלילאו', שרשמה גם היא אקזיט ענק כשנמכרה לענקית הטכנולוגיה 'מארוול', בקרוב לשלושה מיליארד דולר, לפני כעשרים שנה.

בהבאנה לאבס מועסקים מעל 150 עובדים, היושבים בתל אביב, קיסריה, פולין וסן חוזה שבארה"ב. החברה מפתחת מעבדים המיועדים עבור יישומים תובעניים במיוחד כמו שירותי ענן, מרכזי נתונים פרטיים, כלי רכב אוטונומיים, רחפנים, רובוטיקה ועוד.