מפעל התכשיטים השיק קולקצייה עם בינה מלאכותית - התוצאה לפניכם

מפעל התכשיטים "Lepoem" ואושיית הרשת הדתייה שירה ברלב החליטו לקחת את הבינה המלאכותית צעד אחד קדימה, ולהשיק קולקציה שלמה של תכשיטים שנוצרו בטכנולוגיית AI

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 13/07/23 16:31 כד בתמוז התשפג

מפעל התכשיטים השיק קולקצייה עם בינה מלאכותית - התוצאה לפניכם
תהליך הכנת הטבעת, צילום: Lepoem

השפעתה של הבינה המלאכותית הולכת וגדלה בעולם. משתמשים בה ליצירת הדמיות, לכתיבת כתבות והזמנות, ליצירת קליפים, לפיתוח תמונות וסרטוני וידאו ועוד כל כך הרבה שימושים. לא פלא שחברת התכשיטים "Lepoem" בשיתוף פעולה עם אושיית הרשת שירה ברלב עמרם, החליטו לקחת את טכנולגיית ה-AI צעד אחד קדימה.

כל בחורה מדמיינת את תכשיט החלומות שלה. בדמיונה, היא יודעת בדיוק כיצד יראה - מה יהיה גודל האבן, כמה יהלומים ינצצו מסביב, באיזה עובי יהיו התליון או הטבעת. אלא שמהדמיון ועד המציאות הרבה עובר בדרך, ומעצבים רבים מתקשים לייצר את התוצאה המדויקת ולהגשים את החלום הספציפי. הבינה המלאכותית, לעומת זאת, יודעת לעשות זאת באופן מושלם.

אושיית הרשת שירה ברלב

אושיית הרשת שירה ברלב צילום: שילת מזרחי

תוצאה מדויקת: אין מקום לטעויות

"זה התחיל כשחיפשתי טבעת ללידה של הבן שלי ולא מצאתי בדיוק את מה שרציתי", סיפרה ברלב בראיון ל"חדשות כיפה", "הייתה לי טבעת שקיבלתי מאמא שלי ונאבדה לי, ורציתי משהו דומה". אושיית הרשת תיארה למעצבת של "Lepoem" את התכשיט בצורה מדויקת, אך התוצאה לא הייתה מדויקת עבורה. "לא כל כך התחברתי", הודתה, "ואז ציפורה הציעה לי לנסות להכין את הטבעת בבינה מלאכותית.

עוד לפני שהטבעת הייתה מוכנה, הבינה המלאכותית הכינה לשירה הדמייה מדויקת של התכשיט. "לא היה מקום לטעות או להתאכזב מהתוצאה", היא הסבירה. התוצאה, להפתעתה, הייתה מושלמת. "עפתי על הטבעת", היא סיפרה, "הבנו שיש לנו משהו חזק בידיים". "Lepoem" וברלב החליטו לקחת את זה צעד אחד קדימה, וייצרו קולקציה שלמה בעיצוב של אושיית הרשת, כשכל ההדמיות נוצרו באמצעות בינה מלאכותית.

טבעת שעוצבה בבינה מלאכותית

הדמייה של הטבעת שעוצבה בבינה מלאכותית צילום: Lepoem

הבינה המלאכותית מאפשרת לראות את התוצאה לפני שהיא מוכנה

הדגמים של הקולקציה החדשה נמצאים בהיילייט באינסטגרם של שירה, וכל אחת יכולה לבחור מתוכם ולערוך שינויים - להחליף את האבן, להגדיל, להוסיף יהלומים, להפחית. "אפשר גם ליצור עיצוב מאפס", היא הוסיפה. אלישע שמידע, הבעלים של מפעל התכשיטים "Lepoem", הוסיף, "זה כלי עיצובי שהוא מטורף. היכולת לתת לך הרבה וריאציות וכיוונים שאת אוהבת, ואת יכולה לראות אותם פיזית לפני שאנחנו מייצרים אותם".

מה היתרון של בינה מלאכותית על פני עיצוב של מעצבת רגילה?

"כשמעצבת עושה לי הדמיה, אני צריכה לדמיין איך יראה התכשיט שלי", הסבירה האושייה. "זה מורכב מקווים ותכנונים, מי שלא באה מתחום העיצוב לא תדע לדמיין. בבינה מלאכותית את ממש רואה תמונה אמיתית ויכולה לראות מה יצא". ברלב הוסיפה שהבינה המלאכותית יצירתית יותר מהמוח האנושי, "היא נותנת עיצובים מטורפים שאפילו לא חשבנו עליהם".

תהליך ההכנה של הטבעת

תהליך ההכנה של הטבעת צילום: ללא

"העולם מתקדם ואנחנו מתקדמים יחד איתו"

הבינה המלאכותית תוכל להחליף את בני האדם?

אושיית הרשת משיבה בשלילה. "בסוף הבינה המלאכותית יוצרת מה שאנחנו מבקשים ממנה. אין תחליף לבני אדם ובחיים לא יהיה, אבל העולם מתקדם ואנחנו מתקדמים יחד איתו. ברור לי שזה העתיד". שמידע מצטרף ומוסיף שהשימוש בבינה מלאכותית מגיע יחד עם המקצועיות והניסיון שיש לחברת התכשיטים כבר למעלה מארבעה עשורים. "צריך מישהו שיבין", מסכימה ברלב, "לא תמיד העיצוב יהיה נכון מבחינה טכנית וצריכים איש מקצוע שידע לתפעל".

ומה מבחינת מחירים?

"בנתיים הוצאנו שתי קולקציות, השלישית בדרך. המחירים בקולקציה הראשונה נעו בין 3,000-5,000, ואז ראינו בשטח שבנות רצו קצת יותר זול, אז הלכנו על קולקציה של 2,000-3,000. אנחנו קשובים ללקוחות ולבקשות שלהן, גם בעיצוב וגם במחיר".

מהבינה המלאכותית למציאות

מהבינה המלאכותית למציאות צילום: שי הנסב