שמונה שנים אחרי: בית המשפט המחוזי הרשיע את משתתפי חתונת השנאה

בית המשפט המחוזי הרשיע ארבעה מתוך חמשת הנאשמים בחתונת השנאה לפני שמונה שנים והפך את החלטת בית משפט השלום: "והבינו שהתמונות שהונפו בחתונה היו של בני המשפחה שנשרפו" | בית המשפט המליץ למדינה: הסדירו את נושאי הגשת כתבי אישום בעבירות הסתה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 02/03/23 15:47 ט באדר התשפג

שמונה שנים אחרי: בית המשפט המחוזי הרשיע את משתתפי חתונת השנאה
הנאשמים בחתונת השנאה, בית המשפט המחוזי הרשיע ארבעה מהם, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שמונה שנים אחרי: בית המשפט המחוזי הפך היום (ה') את החלטת בית המשפט השלום בנוגע למשתתפי חתונת הנאה והרשיע ארבעה מתוך חמשת המשתתפים בעבירת הסתה. את דינו של הנאשם החמישי הותיר בית המשפט על כנה והוא זוכה מחמת הספק. למרות שעברו שנים רבות מאז האירוע, שמם של הנאשמים נאסר לפרסום מאחר ובזמן האירוע היו הנאשמים קטינים.

ארבעה הורשעו, נאשם שהיה בן 13 בזמן האירועים זוכה

בהחלטת בית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים לנוער הרשיע את הנאשמים וקבע כי "ידעו בזמן אמת אודות הרצח בדומא והבינו שהתמונות שהונפו בחתונה היו של בני המשפחה שנשרפו חיים בדומא". עוד הוסיפו השופטים דנה כהן לקח, דוד גדעוני ועינת אבמן-מולר בפסק דינם: "היו מודעים לתוכן המסית ולאפשרות הממשית לכך שהדבר יוביל לעשיית מעשה אלימות, ולכל הפחות עצמו עיניהם מפני אפשרות ממשית זו".

משתתפי "חתונת השנאה". ארכיון

משתתפי "חתונת השנאה". ארכיון צילום: צילום מסך מיוטיוב

"בית המשפט המחוזי הגיע למסקנה שונה לגבי המשיב 1, שהיה בן 13 ועשרה חודשים במועד האירוע, הצעיר מבין כלל המשיבים. בית המשפט קבע כי חרף מעשיו הבוטים לרבות דקירות חוזרות בסכין של תמונת התינוק עלי, לא הוכח במידה הנדרשת האם ומה ידע ביחס לרצח בדומא ופרטיו, נכון למועד החתונה" נכתב בפסק הדין בכל הנוגע לנאשם שזוכה.

אירועי חתונת השנאה

כזכור, בדצמבר 2015 התקיימה, באולם בירושלים, חתונתו של אחד הנאשמים. על פי כתב האישום, החתן היה מזמין האירוע באולם וכן גם בעל שליטה בנעשה באירוע בו נכחו 500 איש. על פי כתבי האישום, הודפסו תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה, שחלקם נרצחו כמה חודשים בכפר דומא, וחוברו לשלטים שהונפו בחתונה. עוד נכתב בכתב האישום כי במהלך החתונה שר זמר החתונה, סיני תור, את השיר "יבנה המקדש" והוסיף לשיר את המילים: "ישרף, ישרף המסגד". טור זוכה בשנה שעברה מחמת הספק

צילום: ללא

בית המשפט ביקש מהמדינה: "גבשו הנחיות מסודרות לכתבי אישום על הסתה"

עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו שייצג בתיק מסר "בניגוד לפסק הדין המנומק של בית המשפט קמא ששמע בעצמו את הדין והתרשם מפעילות האכיפה הדורסניות שננקטו כנגד הנאשמים רק בגלל המגזר עליו הם משתייכים, בית המשפט המחוזי עשה לעצמו חיים קלים והחליט להרשיע מרבית הקטינים בלי להיכנס לנבכי התיק רק בשל השתייכותם המגזרית".

בימ"ש מקבל שישנה בעיתיות בנושא הגשת כתבי אישום בעבירות הסתה והמליץ למדינה להסדיר את הנושא: "בימ"ש קבע כי העדר הנחיות מסודרות הוא בעיתית, והוא ממליץ למדינה לגבש הנחיות מסודורות בנושא הגשת כתבי אישום בעבירות הסתה".