הרשעה בפרשיית "חתונת השנאה"; הזמר סיני תור זוכה מחמת הספק

לפני שבע שנים התקיימה החתונה שזכתה לכינוי "חתונת השנאה", ופסק דין של השופט איתן כהן הרשיע שבעה מהמשתתפים: "אופיו המסית של האירוע אינו ניתן להכחשה. קריאה לנקמה בערבים, הכול לעיני הנוכחים בחתונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/22 10:39 כו בניסן התשפב

הרשעה בפרשיית "חתונת השנאה"; הזמר סיני תור זוכה מחמת הספק
הנאשמים בחתונת השנאה. הבוקר, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פסק דין: שבע שנים לאחר "חתונת השנאה", בית משפט השלום בירושלים הרשיע הבוקר (ד') את שבעה משתתפים בחתונה בעבירות הסתה לאלימות או טרור, בהם החתן. סולן הלהקה ששר בחתונה, סיני תור, זוכה מחמת הספק.

מצאתי שאופיו המסית של האירוע אינו ניתן להכחשה

השופט איתן כהן אמר בדיון: "מצאתי שאופיו המסית של האירוע אינו ניתן להכחשה. קריאה לנקמה בערבים, הכול לעיני הנוכחים בחתונה. לכל המפקפקים - החליפו את התמונות של התינוק בדומא לתינוק יהודי, ואידך זיל גמור".

כזכור, בדצמבר 2015 התקיימה, באולם בירושלים, חתונתו של אחד הנאשמים. על פי כתב האישום, החתן היה מזמין האירוע באולם וכן גם בעל שליטה בנעשה באירוע בו נכחו 500 איש. על פי כתבי האישום, הודפסו תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה, שחלקם נרצחו כמה חודשים בכפר דומא, וחוברו לשלטים שהונפו בחתונה. עוד נכתב בכתב האישום כי במהלך החתונה שר זמר החתונה, סיני תור, את השיר "יבנה המקדש" והוסיף לשיר את המילים: "ישרף, ישרף המסגד".

לא ברור מדוע בחתונות ברהט ואום אל פחם איש לא מגיש כתב אישום

במהלך החתונה החלו הנאשמים לרקוד תוך שהם מניפים את ידיהם באוויר, וחלקם אף מניפים את תמונות משפחת דוואבשה, נשקים צבאיים, אקדחים, בקבוקי זכוכית שדימו בקבוקי תבערה וסכינים. אחדים מהרוקדים נעו כשהם רעולי פנים ורוקדים נוספים, דקרו פעם אחר פעם תמונות משפחת דואבשה באמצעות סכינים ואף הציתו וקרעו את התמונות.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר בתגובה: "החלטת בית המשפט להרשיע את משתתפי תיק החתונה שגויה ומנציחה את האכיפה הבררנית נגד פעילי ימין. במהלך הדיון הוצגו עשרות ראיות של התבטאויות, חתונות ומיצגים של הסתה לאלימות וטרור מאנשי שמאל וערבים, כאשר במקרים הללו איש לא הועמד לדין ובמרביתם גם לא נפתחה חקירה. לא ברור מדוע בחתונות ברהט ואום אל פחם איש לא מגיש כתב אישום ואילו כאן מרשיעים חבורת צעירים שגם אם עשו מעשים לא יפים, אין שום דבר פלילי במעשיהם ואין שוויון באכיפה. אמליץ להם להגיש ערעור".