הליכוד: בימינה ידעו כבר שבועות שש"ס תקבל את ראשות הוועדה למינוי דיינים

במפלגת הליכוד יוצאים נגד הביקורת של ימינה על ההחלטה לתת לש"ס לנהל את הוועדה למינוי דיינים. לדבריהם, טרם הקמת הממשלה, נתניהו ודרעי נפגשו עם הרב דרוקמן והבטיחו כי גם אם ימינה לא תהיה בממשלה, עדיין תהיה נציגות בוועדה לציונות הדתית

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/20 11:57 י בסיון התשפ

הליכוד: בימינה ידעו כבר שבועות שש"ס תקבל את ראשות הוועדה למינוי דיינים
צילום: צילום מסך מתוך ועידת החינוך של מקור ראשון ומרכז ישיבות בני עקיבא

האם לימינה יש זיכרון קצר? אמש (ב') דנה הכנסת בהחלטת הממשלה להעביר את הוועדה למינוי דיינים לידי מפלגת ש"ס, מה שעורר את חמתם של חברי 'ימינה' שתקפו את נתניהו ואת הליכוד. ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף את ראש הממשלה ואמר בדיון כי "נתניהו בז לציונות הדתית - לדרכה, לרבותיה, לאנשיה ולתורה שלה". אלא שהליכוד לא נשארו חייבים והזכירו לימינה כי ידעו כבר לפני הקמת הממשלה שראשות הוועדה תהיה אצל ש"ס ואף הבטיחו נציגות לציונות הדתית בוועדה, גם אם ימינה תבחר באופוזיציה.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים אריה דרעי, שוחחו לפני שלושה שבועות עם הרב חיים דרוקמן. בשיחה דיברו הצדדים על  הרכב הממשלה המסתמן, זאת בעקבות החשש כי ימינה תלך סופית לאופוזיציה. בנוסף שוחחו השלושה על ההחלטה של ראש הממשלה להעניק לש"ס את ראשות הוועדה למינוי דיינים. בשיחה הובטח לרב דרוקמן שייצוג הציונות הדתית בוועדה למינוי דיינים לא יפגע,  ללא קשר להרכב שבו תוקם הממשלה. 

כעת הליכוד הוציא הודעה נגד הצביעות שהציגו ימינה אמש במליאת הכנסת: "לפני מספר שבועות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים אריה דרעי, שוחחו עם הרב חיים דרוקמן והשניים הבטיחו לרב דרוקמן שייצוג הציונות הדתית בוועדה למינוי דיינים לא יפגע. הדאגה המזוייפת של בנט ושקד לציונות הדתית, אחרי שהשתמשו וזרקו אותה בבחירות מועד א׳, לא מרגשת אף אחד. הליכוד מחויב לדאוג לכל האינטרסים של הימין ושל הציונות הדתית - גם אם בנט ושקד יתעקשו להישאר באופוזיציה".  

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן