ימינה הולכת לאופוזיציה: "זלזול בוטה של ראש הממשלה"

מפלגת ימינה הודיעה כי לא תיכנס לממשלת הרוטציה שתושבע ביום רביעי, אחרי שדרישתה לתיק הבריאות או לשלושה תיקים הושבה בשלילה: "ההחלטה התקבלה לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים למצות את המו"מ הקואליציוני"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/05/20 11:38 טז באייר התשפ

ימינה הולכת לאופוזיציה: "זלזול בוטה של ראש הממשלה"
לאופוזציה. ראשי 'ימינה', צילום: יח"צ

לראשונה מזה עשר שנים - הציונות הדתית תישאר מחוץ לממשלה. בהודעה רשמית שפרסמה הבוקר (א') מפלגת 'ימינה', נאמר כי המפלגה לא תצטרף לממשלת הרוטציה של נתניהו-גנץ. בהודעה הרשמית נאמר כי הממשלה "מסתמנת כממשלת שמאל", אך נראה כי הסיבה העיקרית להחלטה היא הסירוב של נתניהו להעניק את תיק הבריאות לבנט, או הסירוב לדרישה לשלושה תיקים עבור ימינה.

"לאור הרכב הממשלה ומדיניותה המסתמנת כממשלת שמאל בראשות נתניהו, ולאור הזלזול הבוטה של ראש הממשלה כלפי ימינה וציבור בוחריה, החליטה מפלגת ימינה לשרת את הציבור באופוזיציה בקדנציה הקרובה ולהילחם משם למען המחנה הלאומי". נאמר בהודעת 'ימינה'. "ההחלטה התקבלה לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים למצות את המו"מ הקואליציוני עם הליכוד ורה"מ נתניהו, שבחר לפרק את גוש הימין ואת השותפות עם ימינה".

בימינה מבטיחים להוות אופוזיציה ימנית לממשלה: "ימינה תערך ליום שאחרי נתניהו, שיבוא בעוד שנה וחצי, ותייצר מהאופוזיציה אלטרנטיבת ימין אמיתית: ימין שלא מוכן למכור את מערכת המשפט לשמאל בשביל שרידות אישית, ימין שלא מוכן להתרפס בפני חמאס ואבו מאזן, ימין שמחוייב באמת לפיתוח והסדרה של ההתיישבות, ימין שלא מוכר את היהדות לעסקנים ואת הכלכלה הישראלית לידי עמיר פרץ וההסתדרות, ימין שלא מרים ידיים מהמאבק להוצאת המסתננים ושיקום השכונות".

נתניהו

נתניהוצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עוד נאמר בהודעת ימינה כי המפלגה אינה מתחרטת על התמיכה בנתניהו כחלק מ'בלוק הימין' במהלך השנה האחרונה, ומבטיחים לתמוך בהחלת הריבונות - אך עם הסתייגות: "איננו מצטערים לרגע על הנאמנות שגילינו לגוש הימין בשנה האחרונה. ההליכה לאופוזיציה היא המשך הנאמנות הזו לציבור הימין שנתניהו אינו נאמן לו.
ימינה תהווה אופוזיציה לוחמת אך אחראית, שתתמוך מבחוץ בהחלטות חיוביות של הממשלה, כדוגמת החלת ריבונות, ובלבד שהיא תובא ללא הכרה, מפורשת או משתמעת, בהקמת מדינה פלסטינית".

בסיום קוראים בימינה לנתניהו "לדאוג לצרכי הציונות הדתית בממשלה הבאה, בחינוך, בהתיישבות, במינויים בשירותי הדת ועוד, כפי שהבטיח לרבים מבוחריה שהצביעו לו בשל הבטחה זו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן