נתניהו ודרעי לרב דרוקמן: "ייצוג הציונות הדתית בוועדה למינוי דיינים לא ייפגע"

לאחר שהוחלט כי ש"ס תקבל את רשות הוועדה על מינוי דיינים, ביקשו ראש הממשלה ויו"ר ש"ס להעביר מסר מרגיע לציונות הדתית כי הם יהיו חלק בוועדה, ללא קשר למבנה הממשלה שתקום

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/20 11:17 יח באייר התשפ

נתניהו ודרעי לרב דרוקמן: "ייצוג הציונות הדתית בוועדה למינוי דיינים לא ייפגע"
צילום: צילום מסך מתוך ועידת החינוך של מקור ראשון ומרכז ישיבות בני עקיבא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים אריה דרעי, שוחחו הבוקר (ג׳) עם הרב חיים דרוקמן. בשיחה דיברו הצדדים על  הרכב הממשלה המסתמן, זאת בעקבות החשש כי ימינה תלך סופית לאופוזיציה. בנוסף שוחחו השלושה על ההחלטה של ראש הממשלה להעניק לש"ס את ראשות הוועדה למינוי דיינים. בשיחה הובטח לרב דרוקמן שייצוג הציונות הדתית בוועדה למינוי דיינים לא יפגע,  ללא קשר להרכב שבו תוקם הממשלה.  

בציונות הדתי קיים חשש גדול למצבו של המגזר לאחר שימינה הכריזה כי לא תצטרף לממשלה החדשה. בהודעה הרשמית שיצאה שלשום,  נאמר כי הממשלה "מסתמנת כממשלת שמאל", אך נראה כי הסיבה העיקרית להחלטה היא הסירוב של נתניהו להעניק את תיק הבריאות לבנט, או הסירוב לדרישה לשני תיקים וראשות ועדת חוקה עבור ימינה.

בליכוד החליטו כי הם תוקפים חזרה את האשמות של ימינה כי לא הוצע להם תיקים חשובים, ושהם מפקירים את הציונות הדתית: "הלילה התברר סופית שבנט וימינה החליטו לפרוש מגוש הימין. הצעד הראשון היה כאשר סירבו בימינה להמליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה נתניהו להרכיב את הממשלה בניגוד גמור לרצון בוחריהם". כעת נראה כי עם השיחה של נתניהו והרב דרוקמן מראה שבכל זאת בליכוד רוצים לשמור על יחסים טובים עם הציונות הדתית.