שלח מגיב לאורלי אבקסיס: "יהיה לנו רוב גם בלעדיה"

לאחר שיו"ר גשר הבהירה כי לא תתמוך בהרכבת קואליציה עם הרשימה המשותפת, חבר הכנסת מטעם כחול לבן מבהיר כי מפלגתו ממשיכה לנהל מגעים להרכבת קואליציה. "המטרה שלנו היא שגנץ יקבל את המנדט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/20 08:34 טו באדר התשפ

שלח מגיב לאורלי אבקסיס: "יהיה לנו רוב גם בלעדיה"
שלח. משדר עסקים כרגיל, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

חבר הכנסת עופר שלח (כחול לבן) מגיב הבוקר (ד') לביקורת החריפה שהטיחה במפלגתו יו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס, ומבהיר כי מבחינת כחול לבן, המגעים לבניית קואליציה נמשכים. "שום דבר עוד לא ירד מהחשבון. המטרה שלנו היא להגיע ל-61 כדי שנגץ יקבל את המנדט להרכבת הממשלה", הסביר שלח והוסיף "גם אלה שאמרו שהם מתנגדים להקמת ממשלת מיעוט ימליצו על גנץ" הבהיר שלח והוסיף כי "יהיה לנו רוב גם בלי אורלי לוי-אבקסיס, אנחנו פועלים לרוב כדי שהנשיא ריבלין יטיל את המנדט על גנץ".

שלח התייחס גם לפגישה הצפויה בהמשך היום בין ראשי המפלגה לרשימה המשותפת, פגישה בה יקח חלק לראשונה יו"ר בל"ד מטאנס שחאדה. "אבי ניסנקורן ואני נפגש היום עם הרשימה משותפת, שיביאו לחדר את מי שהם ירצו, אנחנו לא קובעים להם, ונדבר איתם על האפשרויות ליצור רוב כדי לקבל את המנדט כדי שתהיה לנו ממשלה וכנסת מתפקדת".

כאמור, אמש התבטאה יו"ר גשר בחריפות נגד המגעים המתנהלים בין חברי כחול לבן לרשימה המשותפת, תוף שהיא מבהירה כי לא תיכנס לקואליציה שכזו. "כולנו עדים לכך שמנהיגים שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות, עוסקים בימים אלה בשתדלנות מבישה ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט, גם אם זו תוקם על משענת קנה רצוץ. מדאיגה לא פחות העובדה שהחלטות מרחיקות לכת כמו משא ומתן עם הרשימה המשותפת, לרבות בל"ד, מתקבלות בחוג מצומצם מאוד הסובר שקביעותיו תחייבנה את כל חברי הכנסת השותפים לגוש. אני מבהירה: אותי זה לא מחייב".

דבריה של לוי-אבקסיס יצרו סערה בעולם הפוליטי, כאשר חברי הכנסת של מרצ, ניצן הורביץ ותמר זנדברג דורשים ממנה להתפטר ולפנות את מקומה בכנסת