לוי-אבקסיס: "לא אצטרף לממשלה עם הרשימה המשותפת"

יו"ר גשר מצננת את התלהבות כחול לבן, ומבהירה כי לא תהיה חלק מחיבור לרשימה המשותפת. "מנהיגים שהתחייבו לפעול באמינות עוסקים בשתדלנות מבישה". ללא גשר, כחול לבן תתקשה להרכיב ממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/20 20:22 יד באדר התשפ

לוי-אבקסיס: "לא אצטרף לממשלה עם הרשימה המשותפת"
ח"כ אורלי לוי אבקסיס. "שתדלנות מבישה", צילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת גשר, חברת כנסת אורלי לוי-אבקסיס מודיעה הערב כי לא תחבור לבני גנץ במידה ויקים ממשלה עם הרשימה המשותפת. בפוסט שמעלה לוי-אבקסיס בחשבון הפייסבוק שלה היא מותחת ביקורת על ראשי כחול לבן המנהלים מגעים מול הרשימה המשותפת ומצהירה כי לא תיקח חלק בקואליציה כזו. 

"לנוכח ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות, כאשר לנגד עינינו מופרים נורמות ועקרונות בסיסיים, ברצוני להבהיר מספר דברים", פותחת חברת הכנסת, "כולנו עדים לכך שמנהיגים שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות, עוסקים בימים אלה בשתדלנות מבישה ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט, גם אם זו תוקם על משענת קנה רצוץ"

"מדאיגה לא פחות העובדה שהחלטות מרחיקות לכת כמו משא ומתן עם הרשימה המשותפת, לרבות בל"ד, מתקבלות בחוג מצומצם מאוד הסובר שקביעותיו תחייבנה את כל חברי הכנסת השותפים לגוש.אני מבהירה: אותי זה לא מחייב" מבהירה אבקסיס

עוד מוסיפה יו"ר גשר: " לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת ואינני רואה עצמי מחויבת עוד לשותפות עם מפלגת מרצ, שנכפתה עליי ועל עמיר פרץ שותפי, בלחץ גורמים רבים בראשם כחול לבן. אמרתי זאת לפני הבחירות ואני אומרת זאת אחריהן. הבהרתי זאת גם לשותפי, יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, מיד לאחר הבחירות. אזרחי ישראל זכאים לצפות מנציגיהם לנהוג באחריות ובאמינות בקיום הבטחותיהם בעבורן קיבלו את המנדט".

בעקבות ההודעה ח"כ אורלי לוי-אבקסיס פנתה לקצין הכנסת והתלוננה בפניו כי איימו עליה ועל ילדיה. על-פי התלונה שהוגשה לקצין הכנסת, האיומים כוללים בין היתר טקסטים קשים. בעקבות התלונה הוצבו שוטרים מחוץ לביתה.