במרצ זועמים על לוי-אבקסיס: "עליה להתפטר ולפנות את מקומה"

יו"ר גשר זוכה למתקפה לאחר שמוקדם יותר אמרה כי לא תהיה חלק מהקמת קואליציה עם חברי הרשימה המשותפת. "צריכה להחזיר את המנדט. דבריה הערב חסרי אחריות ומקוממים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/20 22:12 יד באדר התשפ

במרצ זועמים על לוי-אבקסיס: "עליה להתפטר ולפנות את מקומה"
הורביץ. זועם על לוי-אבקסיס, צילום: פלאש 90

דבריה של אורלי לוי-אבקסיס מעוררים סערה בקרב מפלגת מרצ. מי שמותח ביקורת חריפה על יו"ר גשר הוא יו"ר מפלגת מר"צ, חבר הכנסת ניצן הורוביץ, שקורא לה להתפטר ולפנות את מקומה ברשימת המפלגה המאוחדת לכנסת, זאת עקב התנגדותה להקמת ממשלה עם הרשימה המשותפת.

"ח"כ אורלי לוי-אבקסיס צריכה להחזיר את המנדט. דבריה הערב חסרי אחריות ומקוממים", אומר הורביץ בזעם, "לאורך כל מערכת הבחירות, חברי העבודה-גשר-מרצ, כולל לוי-אבקסיס עצמה, הבהירו את תמיכתם בהקמת ממשלה צרה בראשות גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת. התנערות מהבטחה זו היא יריקה בפרצוף המצביעים".

עוד מוסיף הורביץ ואומר  "עליה לפנות את מקומה בכנסת שקיבלה בזכות מצביעי השמאל לנציג הבא ברשימה המבטא את עמדת הרשימה ומצביעיה. ממשלה בראשות גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת היא צו השעה. יש לסיים את כהונת הנאשם נתניהו ויפה שעה אחת קודם".

‏גם חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) מגיבה ואומרת: "אוי לבושה. היחס של אורלי לוי לנציגות נבחרת של הציבור הערבי מחפירה וגזענית. העובדה שנבחרה לכנסת על הגב שלנו – בקולות של אנשי ונשות שמאל שמחויבים גם לממשלה של גנץ וגם ושותפות יהודית ערבית – מחייבת אותה לפנות את מקומה ולהתפטר. אין לה מנדט למנוע ממשלת שמאל".