נתניהו אחרי ההצבעה: "ניכנס להידברות מיד בלי תנאים מוקדמים"

ראש הממשלה אמר ביציאתו מההצבעות על הסעיפים הראשונים של הרפורמה כי הוא מוכן להיכנס להידברות ללא תנאים מוקדמים: "אני מכיר את המושג הזה ממחוזות מדיניים, שמשהו קובע לנו"

עמיאל ירחי אביה טובי עמיאל ירחי ואביה טובי, חדשות כיפה 21/02/23 07:21 ל בשבט התשפג

נתניהו אחרי ההצבעה: "ניכנס להידברות מיד בלי תנאים מוקדמים"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת העבירה במהלך הלילה  בקריאה ראשונה את הסעיפים הראשונים של הרפורמה במערכת המשפט, שינויי הרכב הוועדה למינוי שופטים ושלילת היכולת של בג"ץ לפסול חוקי יסוד עברו בקריאה ראשונה. 63 חברי כנסת תמכו ו-47 התנגדו. ביציאתו מהמליאה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר  כי הם מוכנים להיכנס להידברות ללא תנאים מוקדמים.

"אני חושב שצריך להיכנס להידברות ללא תנאים מוקדמים. אני בכלל לא מכיר את המושג הזה. מה זה 'תנאים מוקדמים'? אני מכיר את זה, ממחוזות אחרים, ממחוזות מדיניים שמשהו קובע לנו תנאים מוקדמים. ניכנס להידברות מיד בלי תנאים מוקדמים", אמר נתניהו.

"תפסיקו עם הבריונות, ותתחילו עם ההידברות"

בפתח ישיבת הסיעה אתמול, התייחס נתניהו לדברי יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שהאשים את הממשלה בכך שלא מאפשרת הידברות: "בשעה שציבור גדול קורא להידבר, יש מי שלא נותן לדבר. שמעתם? 'צריך להידבר אבל אסור לדבר'", לדבריו, "אומרים לי: זה לא רק שאתה לא יכול לעסוק ברפורמה, אתה לא יכול אפילו לדבר על הרפורמה 'אתם אמנם מייצג אותם, אבל אסור לך לדבר בשמם'. איך אני אמור לייצג אותם, בטלפתיה?" זעם נתניהו.

"יש מי שלא נותן לדבר", יאיר לפידצילום: Yonatan Sindel/Flash90

"א-גרויסע דמוקרטיה! אז אני אומר: מספיק עם תיאטרון האבסורד הזה. מספיק עם הדיבורים על סרבנות, ומספיק עם הסרבנות להידבר", נתניהו פנה לראשי האופוזיציה בקריאה להידברות, "תפסיקו עם הבריונות, ותתחילו עם ההידברות. יש די והותר זמן להידבר ויש כאן נכונות אמיתית לדבר. יש די והותר זמן לנסות לצמצם פערים".

בסיכום דבריו אמר ראש הממשלה כי "אז היום יש הצבעות, ומחר אני מקווה שתיפתח הדרך להידברות", והוסיף כי יש לא מעט נציגים בכירים באופוזיציה שמסכימים להידבר, אולם לטענתו, "הם מפחדים מהבריונים במחנה שלהם. אני מקווה שהם יתגברו על זה ויגלו את המנהיגות והאחריות שנדרשות בזמן הזה".