"לא נסכים לזה": הציטוטים שדלפו מישיבת סיעת הליכוד

סיעת הליכוד התכנסה היום לישיבת סיעה רועשת לקראת ההצבעה על חוקי הרפורמה המשפטית, שר המשפטים לוין הודיע בחלק הסגור: "הם רוצים הידברות כדי לעצור מהלך לא כדי לדבר - לא נסכים לזה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/02/23 16:41 כט בשבט התשפג

"לא נסכים לזה": הציטוטים שדלפו מישיבת סיעת הליכוד
לוין ונתניהו | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רגע לפני תחילת ההצבעות על החלק הראשון של הרפורמה המשפטית, מפלגת הליכוד קיימה ישיבת סיעה בה נערכו חברי הכנסת ליום הדרמטי. ציטוטים שהגיעו לידי חדשות כיפה חושפים מה חושבים בכירי הליכוד על הרפורמה. 

שר המשפטים יריב לוין אמר בחלק הסגור של הסיעה: " אנחנו מוכנים לשוחח ולדבר עם מי שרוצה. מסכימים בלי שום תנאים. הם רוצים הידברות כדי לעצור מהלך, ולא כדי לדבר. לא נסכים לזה".

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה היה נשמע מודאג ואמר: "ח"כים מהאופוזיציה נכנסו עם תיקים גדולים. מתכוננים לפרובוקציות הלילה!"

"אנחנו מנצחים בחקיקה אבל נכשלים בהסברה"

חבר הכנסת דני דנון מחה על היעדר ההסברה בקואליציה: אנחנו מנצחים בחקיקה אבל נכשלים בהסברה. למערכה הזו היינו צריכים לצאת הרבה יותר מאורגנים. יש תמיכה מסיבית של הציבור ברפורמה במערכת המשפט. איך הגענו למצב כזה שרוב הציבור ואפילו רוב הימין לא מבין את פרטי הרפורמה ולא מגלה אהדה כלפיה.

נתניהו: "אני לא יכול להרחיב"

הטיפול בהסברה רשלני ולקוי. היום נתחיל להעביר את החקיקה וזה הזמן להפיק לקחים ולחשב מסלול מחדש. אני מבקש להביא את הדברים להתייעצות בסיעה ולהקים צוות הסברה של הליכוד שיוביל את ההסברה בצורה מקצועית ורצינית יותר. אם נעביר חקיקה בלי הסברה שתגבה אותנו ציבורית הממשלה הבאה תהפוך הכל ותחזיר אותנו למקום גרוע יותר מהמקום שלפני הרפורמה.

ראש הממשלה נתניהו הוסיף: "שלוש המילים שפותחות את החוקה האמריקנית הן "We the people". זה יסוד הדמוקרטיה הגדולה ביותר ואם הדמוקרטיות - הרוב. מעבר לזה אני לא יכול להרחיב כי אני נכנס לשטחים אסורים, יגידו שאני בניגוד עניינים".