"קשקוש מוחלט": יריב לוין לא מוותר על תפקיד שר המשפטים

חבר הכנסת מהליכוד הוא אחד המועמדים הבכירים לקבל את תיק המשפטים, אולם הערב נראה כי ייתכן ונסוג מכך בשל חשש שיו"ר הליכוד נתניהו לא יעמוד מאחוריו | לשכת לוין: "חלוקת התיקים הפנימית בתוך הליכוד טרם נדונה. הציטוטים שהובאו בשמו - פייק ניוז מוחלט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/22 23:09 יג בחשון התשפג

"קשקוש מוחלט": יריב לוין לא מוותר על תפקיד שר המשפטים
לוין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הדיונים הקואליציוניים בעיצומם. התיק המרכזי שנתון במחלוקת בין מפלגות הימין הוא תיק המשפטים בו אוחז היום השר גדעון סער. אחד מהמועמדים לקבלת התיק הנחשק ואחד מהאנשים הקרובים ביותר ליו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד בנימין תניהו, הוא יריב לוין. ב"חדשות 13" פורסם הערב (ב') כי לוין שחפץ בתיק, עשוי ככל הנראה לוותר עליו.

הסיבה על פי הפרסום היא שיריב לוין מסביר בשיחות סגורות כי התוכנית שהיה מעוניין לקדם במערכת המשפט תגרום לנשיאת העליון לאיים בהתפטרותה או אף להתפטר. במצב כזה, כך על פי אותו תרחיש בדיווח, נתניהו לא יעמוד מאחוריו והוא יישאר לבד במערכה. 

בלשכתו של חבר הכנסת לוין אמרו הערב כי המשא ומתן הקואליציוני נמצא בעיצומו, והוסיפו כי "חלוקת התיקים הפנימית בתוך הליכוד טרם נדונה. הציטוטים שהובאו בשמו של ח״כ יריב לוין הם פייק ניוז מוחלט". לאחר פרסום הדברים, העיתונאי ינון מגל כתב כי לוין מסר לו בתגובה: "קשקוש מוחלט". עמית סגל פרסם דברים ברוח דומה, וכתב כי לוין לא ויתר על תיק המשפטים אלא הפוך מכך.

הדרישה של בן גביר: שלושה תיקים עבור מפלגת עוצמה יהודית

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, נפגש אחר הצהריים עם בנימין נתניהו במצודת זאב. במהלך פגישת המשא ומתן הקואליציונית, הציג בן גביר את דרישותיו בפני נתניהו.

בן גביר רוצה שלושה תיקים עבור מפלגתו, כאשר תיק אחד יגיע למנכ"ל המפלגה היוצא, יצחק וסרלאוף. בנוגע למשרד לביטחון הפנים אותו הוא רוצה בעצמו, בן גביר העיר מסר לפיו ללא סמכויות מורחבות אין לו מה לעשות במשרד בו יושב היום עמר בר-לב. 

בסיום הפגישה אמר בן גביר: "הפגישה התקיימה באווירה טובה, אנחנו בדרך להקים ממשלת ימין מלא מלא, לשמור על חיילי צה"ל, להסתכל בעיניים של כל האנשים שחלקם מפחדים להסתובב בנגב ובגליל, להחזיר להם את הביטחון, ולהחזיר להם את המשילות. יש לנו הרבה עבודה".

בן גביר נכנס לפגישה עם נתניהו: נקים ממשלת ימין על מלא