"לא תהיה שום יכולת להגן על זה": בממשל האמריקני מוטרדים מעלייתו של בן גביר

האיש של הרגע הוא יושב ראש עוצמה יהודית, וגורמים בממשל האמריקני מוטרדים מהאפשרות שהוא יהפוך לשר בממשלת ישראל: "במונחים אמריקנים זה כמו 'קו קלוקס קלאן' בממשלת ישראל. זה דבר בלתי עביר" | לציטוטים המלאים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/22 07:26 ד בתשרי התשפג

"לא תהיה שום יכולת להגן על זה": בממשל האמריקני מוטרדים מעלייתו של בן גביר
בן גביר מכריז על ריצה עצמאית. השבוע, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

איתמר בן גביר הוא הכוכב העולה של הבחירות הנוכחיות, ויש מי שמודאג מהעלייה שלו בסקרים והפופולריות שלו בציבור הישראלי. על פי אריאל כהנא בישראל היום, גורמים בכירים בממשל האמריקני טוענים כי במידה והוא ימונה לשר הממשל האמריקני לא יהסס להבהיר את עמדתו הנחרצת נגד המהלך.

"עבורנו זו תהיה בעיה ענקית"

כהנא ציטט מדברי המקור: "הממשל עוקב בדאגה אחר ההתפתחויות הפוליטיות ומוטרד מהאפשרות שיו"ר עוצמה יהודית ימונה לשר בממשלה עתידית בישראל. ודאי שאנחנו עוקבים אחר המתרחש. זה שלב מוקדם מדי להתבטא בנדון, אבל אם הדברים יגיעו למצב שבו תרחיש כזה יעמוד על הפרק, אין ספק שהממשל יבהיר את עמדתו. עבורנו זו תהיה בעיה ענקית".

הבית הלבן

הבית הלבן. יתערב בבחירות בישראל? | צילום: shutterstock

לדברי הגורם, "כל מי שיש לו שכל ישר, מבין את הבעייתיות. תראה את ההיסטוריה של האיש, את המעשים שלו ואת האמירות שלו. זה לא מישהו שנרצה לראות כחלק הממשלה". נציין כי נתניהו היה מעורב באיחוד של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר לאחר שהאחרון איים בריצה עצמאית שהייתה מסכנת את מפלגתו ולא בטוח שהייתה עוברת את אחוז החסימה.

נתניהו מבין את הבעייתיות: "כמו 'קו קלוקס קלאן' בממשלת ישראל"

הוא התייחס לנתניהו, שבעצם מכשיר את הקרקע למינוי עתידי שכזה: "נתניהו חכם ומנוסה מאוד, ומבין את ההשלכות של התפתחות כזו. זה עוד לא נדון אתו כי אנו כאמור בשלב מוקדם. אבל אין ספק שהוא מבין".

נתניהו

נתניהו. עוד כאב ראש | צילום: David Cohen/Flash90

"המאמצים שלנו בהגנה על ישראל מכוונים לכך שהיא תהנה מלגיטימציה להציג את העמדות שלה, ושיתנו בה אמון גם במקרים שבהם יש אולי חשש שטעתה. אבל הפיכתו של בן גביר לשר בממשלה, תשמוט מידינו את יכולת ההגנה הזו. במונחים אמריקנים זה כמו 'קו קלוקס קלאן' בממשלת ישראל. זה דבר בלתי עביר. לא תהיה שום יכולת להגן על זה", הוסיף.

תגובת עוצמה: להט של רפורמים למנוע הקמת ממשלת ימין בישראל

תגובת עוצמה יהודית: "מסתבר שאין גבול לניצול הציני שעושה שר החוץ לפיד בתפקידו, כאשר כעת החליט לפיד באמצעות תדרוכים שקריים לגרור גורם בממשל האמריקני להתערב בהליך הבחירות בישראל. לפיד הורס את יחסי החוץ של ישראל, ומוותר על הריבונות שלה עבור צרכים פוליטיים. לגביי אותה 'גורמת' מהקהילה הרפורמית - אנו מבינים את הלהט של הרפורמים בארצות הברית לנסות למנוע הקמת ממשלת ימין בישראל, אבל זה לא יעזור להם - נקים ממשלת ימין חזקה ויציבה".


(בן גביר בבליך)


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368