"לא מפחד" אברי גלעד נזכר בחביתה שאכל עם בן גביר מתחת לתמונה של ברוך גולדשטיין

איש התקשורת הוותיק טוען כי הוא לא מפחד מבן גביר ונזכר בארוחה המשותפת בקרית ארבע: "גיליתי שאמנם בן גביר מחזיק ברעיונות קצה, אבל יש לו גבולות" | על סמוטריץ': "גם הוא הפחיד רבים והיה שר תחבורה מצטיין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/22 13:30 כ באלול התשפב

אברי גלעד נזכר בחביתה שאכל עם בן גביר מתחת לתמונה של ברוך גולדשטיין
אברי גלעד. , צילום: פלאש 90. אורן נחשון

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, הפך לכלי ההפחדה המרכזי של מחנה המרכז־שמאל,  בהיעדר רעיון מוביל למערכת הבחירות הזאת. כך פתח הטור השבועי שלו ב"ישראל היום", אברי גלעד. הוא כתב: "בן גביר יהיה שר, אמא'לה! ואני רוצה לומר, בלי להצביע לאיתמר, תפחידו אותי עם משהו אחר, כי מבן גביר אני לא מפחד".

"תמונת רוצח המונים ליד הנס קפה"

"לפני כמה שנים, אחרי שלכלכתי עליו ברדיו, הוא הזמין אותי לארוחת בוקר בביתו בקריית ארבע", נזכר גלעד. "ישבתי שם, עם רעייתי ורעייתו, ואכלנו חביתה וסלט תירס־גמבה־שמיר מתחת לתמונתו של ברוך גולדשטיין".

אמנם זאת לא היתה חוויה פשוטה עבור גלעד שלא אהב את העובדה שהוא יושב תחת תמונת רוצח המונים. "אבל כל הזמן זכרתי שבתל אביב אפשר לקבל בקלות ליד האספרסו תמונה של צ'ה גווארה, אדם שרצח יותר מגולדשטיין, ועדיין מככב על חולצות ועל כרזות של השמאל. מוסר היה ונשאר עניין של גיאוגרפיה".

"בכל מקרה, הגעתי למפגש טעון, יצאתי קצת פחות. גיליתי שאמנם בן גביר מחזיק ברעיונות קצה, אבל יש לו גבולות, וכמשפטן הוא אמנם מנסה למתוח אותם כמה שאפשר, אבל נשאר בתוכם. אותי מפחידים אנשי קצה שלא מכירים בחוקי המדינה. עם אנשים שמשחקים בתוך קווי המגרש אני חי בשלום, גם אם הם קיצונים ימנים. גם עניין כהנא עלה, ועולה תמיד כשהוא בסביבה, ואני נוטה להאמין לו כשהוא מרחיק עצמו במידת מה מתורת הגזע של מורו ורבו, וגם אם בסתר ליבו הוא עדיין מאמין שכהנא צדק, בפועל הוא מכיר בכך שהצידקה הזאת לא תמומש לעולם".

לדבריו  של איש התקשורת הוותיק, בן גביר מדבר קיצוני וזה מצחיק אותו. "כשהוא אומר שצריך לגרש חברי כנסת מהמשותפת, אני לא מאמין שהוא מאמין לעצמו. האיש שמכיר את מערכת המשפט כל כך טוב, וזוכה ברוב המשפטים שהוא מופיע בהם, מבין שאין דרך בעולם לעשות את זה. גירוש אדם המזדהה עם האויב למדינת אויב הוא צעד, שלמרבה הצער, אינו אפשרי. הדיבורים האלה הם רק אמצעי לאיסוף קולות מהגבעות הרחוקות".

"עם בן גביר אני חי בשלום קר"

לסיום אברי גלעד הזכיר לקוראי הטור כי בן גביר מעיד על עצמו שעבר דרך. "בעיניי מי שממשיך להזכיר לו חטאי נעוריו הקשים לא מכיר בזכותו של אדם להשתנות, להתבגר, להתעדן. יש לו עוד לאן להתקדם, אופיו חם עד חמום, לשונו קלה בגידוף ובקללה. אבל אני לא מפחד שהוא יהיה שר".

"גם סמוטריץ' הפחיד רבים והיה שר תחבורה מצטיין. בן גביר לא יהיה שר המשפטים, גם לא ביטחון הפנים. אולי שיתוף פעולה אזורי. רוצים להפחיד אותי - דברו איתי על הליבה לחרדים שמתרחקת אל הדור הבא. בעיניי זה נורא. עם בן גביר אני חי בשלום קר".