בחירות 2022

איתמר בן גביר: "אני לא ממשיך דרכו של הרב כהנא"

יו"ר עוצמה יהודית הצהיר כי הוא אינו ממשיך דרכו של הרב כהנא: "אני היום לא רואה את כל הערבים באותו אופן" | על יחסיו עם נתניהו בעבר: "הייתה לי ביקורת קשה ונוקבת עליו, ובחלק מהביקורות הוא מבין שאני צדקתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/22 19:57 כח באלול התשפב

איתמר בן גביר: "אני לא ממשיך דרכו של הרב כהנא"
איתמר בן גביר, צילום: Sraya Diamant/Flash90

עם השנים נראה כי יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר התמתן: הוריד את התמונה של ברוך גולדשטיין, אמר כי אם בנו יצא מהארון הוא יחבק אותו ויצא נגד אנשים הצועקים: 'מוות לערבים'. בראיון לתכנית 'פגוש את העיתונות' הצהיר איתמר בן גביר כי הוא אינו ממשיכו של הרב מאיר כהנא.

"כהנא צדק בכך שלחם באנטישמיות ולמען עונש מוות למחבלים, אבל היום אני לא תומך בלגרש את כל הערבים או בחופי ים נפרדים – אני לא ממשיך דרכו של הרב כהנא. איתמר בן גביר של לפני 20-10 שנה השתנה. גידלתי מאז ילדים ומשפחה, הייתי עורך דין. אני היום לא רואה את כל הערבים באותו אופן. לא באתי לכאן כדי להתנצל, אני הסמן הימני בכנסת ישראל", אמר בן גביר.

הייתה לי ביקורת קשה עליו, אבל נתניהו יהיה חייב לקחת אותנו

בן גביר נשאל בראיון האם הוא חוזר בו על הביקורות החריפות שיצא נגד יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו. "הייתה לי ביקורת קשה ונוקבת על נתניהו, ובחלק מהביקורות הוא מבין שצדקתי. אני אומר דבר מאוד פשוט - אני מקווה שנתניהו יהיה ראש ממשלה. אני חושב שהוא ראש ממשלה טוב ואני חושב שאם אנחנו נהיה לידו, סוף-סוף תהיה ממשלת ימין מלא-מלא. אני מבטיח לציבור שממשלת ימין אמיתית תקום רק אם יצביעו לנו. אם נהיה גדולים נתניהו יהיה חייב לקחת אותנו".

בן גביר: "המפלגה איננה ממשיכה את דרכה של תנועת כך"

כזכור,  ברוך מרזל הודיע כי הוא לא תומך באיתמר בן גביר."ד"ר מיכאל בן ארי ואני הודענו לאיתמר עם כל הידידות והאהבה, עוצמה יהודית הוקמה לצורך אידיאולוגי ולא פוליטי, אני באמת לא רוצה לבקר אותו, אני אוהב אותו, מבחינתי הוא הילד שלי, גדל אצלי, אני אוהב אותו. אני נותן לו חיבוק".

"אני לא אומר לאנשים לא לתמוך באיתמר, אני לא הולך חס ושלום לפגוע בו. אבל למסעדה שלו אני לא יכול לתת כשרות כי אני לא, אין פה התייעצות אידיאולוגית, כל המוסדות של התנועה נסגרו. אפילו לרב כהנא הייתה מזכירות, היו דיונים".

על דבריו של מרזל אמר בן גביר: "אני אוהב את ברוך מרזל אהבת נפש ומכבד אותו מאוד ואמשיך לכבד אותו, ואין לי שום מילה רעה להגיד עליו. ברוך נפסל בצורה לא הוגנת על ידי בית המשפט העליון ונעשה לו עוול גדול. אני מכיר ומוקיר את פעילותו אך אני לא הרב כהנא הי"ד, והמפלגה איננה ממשיכה את דרכה של תנועת כך".