פריימריז משותפים? סמוטריץ' מתכונן לאפשרות שבן גביר יתמודד מולו

בציונות הדתית נערכים לפריימריז ומקימים את הוועדה הציבורית שתסדיר ותפקח על הליך הבחירות המקדימות. במפלגה אומרים כי "יתכן שבהתאם להתפתחויות הפוליטיות יתווספו בעתיד חברי ועדה נוספים" | סמוטריץ': " "העברנו את המפתחות לציבור"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/06/22 08:33 כה בסיון התשפב

פריימריז משותפים? סמוטריץ' מתכונן לאפשרות שבן גביר יתמודד מולו
סמוטריץ' ובן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במקביל לניסיונות שעדיין מתקיימים להקמת ממשלה חלופית עוד בכנסת הנוכחית, בציונות הדתית נערכים למערכת הבחירות הקרובה ולמימוש הבטחת הבחירות הקודמת, ולאחר היציאה למפקד הגדול שנמשך גם בימים אלו - החלו במפלגה להיערך לפריימריז ומכריזים הבוקר (ו') על הקמת הועדה הציבורית שתסיר ותפקח על תהליך הפריימריז.

בציונות הדתית מביעים סיפוק מהרכב הוועדה ואומרים כי הפריימריז הקרוב יהיה צעד נוסף לאחדות כלל הגורמים בציונות הדתית ויאפשרו את חיבור המפלגה לציבור שישפיע על דמותה בניגוד למפלגות אחרות אשר מבוססות על נאמנות למנהיג. חברי הועדה יקבעו את לוחות הזמנים, שיטת ונהלי ההצבעה, מנגנוני הפיקוח וכבר התכנסו לישיבת עבודה ראשונה.

חברי הוועדה:

  1. פרופסור אבי דיסקין - מרצה בכיר למדעי המדינה, האוניברסיטה העברית.
  2. הרב רחמים נסימי - יו"ר רשת הגרעינים שעלי תורה
  3. שוקי סט - סמנכ"ל כספים מרכז ישיבות בני עקיב
  4. פרופסור טליה איינהורן - משפטנית, חברת הועדה המייעצת למינוי בכירים בשרות המדינה.
  5. יואלה רבינוביץ - יו״ר אמונה פ״ת ,חברת מועצת העיר לשעבר.
  6. שגיא בן לישה - ראש הגרעין התורני טירת הכרמל, מנכל הישיבה בגבעת אולגה

סמוטריץ': "קורא לציבור להצטרף ולהשפיע על דמותה ונציגיה של המפלגה"

בציונות הדתית מדגישים כי מדובר בוועדה לא פוליטית ולא מפלגתית אלא מקצועית. עוד ציינו במפלגה כי "יתכן שבהתאם להתפתחויות הפוליטיות יתווספו בעתיד חברי ועדה נוספים". בציונות הדתית מוסיפים כי בימים האחרונים המוני מצטרפים חדשים המתפקדים למפלגה וקוראים למפלגות נוספות לשלב ידיים ולבוא לאחדות גדולה ולהקמת בית אחד מגוון לציבור הימין האמוני.

"הבטחנו אחדות, דמוקרטיה ופתיחת שורות ואנחנו מקיימים", אמר יו"ר הציונות, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'. "העברנו את המפתחות לציבור ואני קורא לציבור להצטרף ולהשפיע על דמותה ונציגיה של המפלגה. אני מודה לחברי הוועדה שהסכימו להיכנס תחת האלונקה ולנהל את הליך הבחירות הפנימיות ומשוכנע שתהיה כאן חגיגה דמוקרטית של ממש שתביא לרשימה חזקה, מגוונת ומחויבת לציבור ולערכיו".

מנכ"ל המפלגה יהודה ולד אמר כי "ראוי הוא הציבור הדתי לאומי והימין האמוני שיהיה לו בית אחד גדול ומאוחד שיכיל את המגוון המיוחד של הקולות שמאמינים בעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. מפלגה שמחויבת לציבור ולערכים. האמון הגדול שאנחנו רואים מהמוני המתפקדים מבשר על רוח גדולה ותקווה שמפעמת בלבבות, רוח שתוביל הנהגה ושלטון ראויים לעם ישראל".

נובמבר 2021 - הרב דרוקמן התפקד למפלגת הציונות הדתית:


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן