אם יצטרך סמוטריץ' יוותר על מקומו לבן גביר: "עושה מה שנכון למדינת ישראל"

יו"ר הציונות הדתית אומר כי הוא "לא עושה חשבון פוליטי", ומתייחס לריצה משותפת נוספת עם יו"ר עוצמה יהודית, ולאפשרות שיהיה מספר 2: "בכל השנים האחרונות ויתרתי על מקומי ועל תפקידיי כדי לעשות את הדברים הנכונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/22 22:42 כג בסיון התשפב

אם יצטרך סמוטריץ' יוותר על מקומו לבן גביר: "עושה מה שנכון למדינת ישראל"
סמוטריץ' ובן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מדינת ישראל דוהרת לבחירות חמישיות בתוך כשלוש שנים. מליאת הכנסת הצביעה הבוקר (ד') בעד הצעת החוק של הקואליציה לפיזור הכנסת בקריאה טרומית, כאשר 110 חברי כנסת הצביעו בעד אל מול 0 שהתנגדו. את ההצעה לפיזור הגישו חברי הכנסת בועז טופורובסקי ושרן השכל. 

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', תקף הערב את חברי הקואליציה על רקע פיזור הכנסת, ואמר בראיון לסיוון רהב-מאיר ב"חדשות 12", כי הם "נשאו את רוממות היציבות ואת ההתחייבות למנוע בחירות חמישיות", בהמשך הסביר כי "הם מאיצים עכשיו את התהליך כדי להגיע מהר לבחירות, לדחוף את מדינת ישראל לבחירות בתוך משבר כלכלי קולוסאלי, ובזמן שאיראן דוהרת לגרעין ובתוך שלל אתגרים גדולים רק כדי שמישהו אחר חלילה לא יצליח למנוע את מערכת הבחירות המיותרת הזו ולהקים ממשלה אחרת".

סמוטריץ' אמר כי לפיד ובנט הם אנשים חסרי אחריות. "אין לי מהם ציפיות ואכזבות. אנשים אחרים שלצערי בשנה האחרונה שמו אתה עניינים האישיים לפני טובת המדינה ולכן הלכו לממשלה הרעה והמסוכנת עם תומכי טרור לא ציוניים, עם אויבי ישראל והשמאל הקיצוני, הגיע הזמן שיבינו שההרפתקה הזו עולה למדינת ישראל המון, יגלו אחריות. אפשר לא ללכת לבחירות, חבל על הזמן ובעיקר להקים ממשלה ימנית שתעשה המון המון טוב".

"אני לא עושה חשבון פוליטי, עושה מה שנכון למדינת ישראל"

יו"ר הציונות הדתית התייחס ליו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן-גביר, ולרשימה שמרכזת את שתי המפלגות לאחת: "לו הייתי עושה חשבונות פוליטיים - יכול להיות שהייתי נכנס לממשלה בגלגול קודם בתפקיד שר אוצר ויכול להיות שהייתי נכנס לממשלה לפני שנה".

"אני לא עושה חשבון פוליטי, עושה מה שנכון למדינת ישראל. אני לוקח סיכונים, בכל השנים האחרונות ויתרתי על מקומי ועל תפקידיי כדי לעשות את הדברים הנכונים. אני לא חושש מבחירות, אנחנו הולכים ומתחזקים בכל קנה מידה, אנחנו שותפים טובים ונדע להסתדר אבל בחירות זה רע למדינת ישראל".

סמוטריץ' הבטיח שאין מצב שנתניהו יסתמך על רע"מ בבחירות המסתמנות: "אני מבטיח. אם חס וחלילה מישהו יעלה על דעתו, אני אעמוד כסלע איתן נגד האיוולת המסוכנת והנוראה הזו בדיוק כפי שעמדתי לפני קצת יותר משנה, ולכן הדבר הזה לא יקרה. הימין יקבל יותר מ-61. נעבוד עכשיו מאוד קשה".

בן גביר לא מתלהב: "יש לנו עוד כמה חודשים עם ראש ממשלה מסוכן"