מיוחד כך נערכים לפריימריז במפלגת הציונות הדתית והחשש של חברי הכנסת

למרות שבמפלגת הציונות הדתית מצהירים כי הם לא מעוניינים בבחירות, מאז הפיצוץ בקואליציה בניית מערך הפריימריז לרשימת המפלגה צובר תאוצה | כל הפרטים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/06/22 14:50 יג בסיון התשפב

כך נערכים לפריימריז במפלגת הציונות הדתית והחשש של חברי הכנסת
סמוטריץ', צילום: Olivier FItoussi/Flash90

מפלגת הציונות הדתית בראש חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' זוכה בשבועות האחרונים לצמיחה משמעותית בסקרים, שם הם כבר חצו את מחסום הדו ספרתי, בזמן שמפלגות בקואליציה צנחו אל מתחת לאחוז החסימה. ראש המפלגה מצהיר כי הוא מעדיף ממשלת ימין בכנסת הנוכחית על פני בחירות, אבל לכיפה נודע כי מאז פרשה עידית סילמן מהקואליציה וטלטלה את המערכת הפוליטית, במפלגה העלו הילוך לקראת קיום פריימריז.  

חברי כנסת חוששים שלא יגיעו אל הכנסת הבאה

משיחות עם מספר בכירים במפלגה עולה כי ההערכות לקיום פריימריז בשיאה, לצד ההיערכות אותה מוביל מנכ"ל המפלגה יהודה ולד, בקרב חברי הכנסת מחלחלת ההבנה כי במידה וילכו לבחירות, לא כולם יזכו לשוב אל הכנסת הבאה. הסיבות הן כי למרות המצב האופטימי בסקרים, ייתכן כי חבר הכנסת איתמר בן גביר שחתום גם הוא על הפופולאריות של המפלגה בתקופה האחרונה ידרוש ייצוג גבוה יותר ברשימה, בנוסף, לכיפה נודע כי מספר אישי ציבור מוכרים בציונות הדתית מנהלים מגעים מול המפלגה במטרה להתמודד בפריימריז. 

כך נערכים לפריימריז במפלגה של סמוטריץ'

ההיערכות לפריימריז מתקיימת במספר מישורים, ראשית מתנהל משא ומתן בין המפלגה לבין מספר חברות שמתמחות בהקמת מערך בחירות על מנת להיעזר בשירותיהם. בנוסף, מתנהלות שיחות עם בכירים במפלגות העבודה והליכוד שם יש ניסיון רב בהקמת מערך פריימריז ובחירות פנימיות. מישור נוסף הוא סגירת רשימת ועדת הבחירות שכרגע מתעכבת כבר למעלה מעשרה חודשים, הוועדה צפויה להיות מורכבת מדמויות ציבור כמו רבנים אישי ציבור ומשפטנים, במפלגה טוענים כי הרשימה תיסגר בימים הקרובים אך כרגע אין שמות ברשימה שמוכנים לחשוף את עצמם, ולמרות הניסיון של חברי הכנסת לגייס אישי ציבור לרשימה, כרגע אין הצלחה במישור זה.