פרסום ראשון כהנא מעלה את השכר של רבני הערים

מסמך שהגיע לידי חדשות כיפה חושף כי סגן שר הדתות מתן כהנא מסיים היום מהלך של שיפור שכר הרבנים אחרי ארבע שנים בהם השכר לא התעדכן, בניגוד לחוק

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/05/22 19:41 כט באייר התשפב

כהנא מעלה את השכר של רבני הערים
כהנא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השכר של רבני ערים כיום הוא ממוצע בין שכר ראש העיר לשכרו של סגן ראש העיר, על פי החוק יש להעלות את השכר מייד כאשר עולה שכר ראש העיר, אך כבר ארבע שנים לא התעדכן שכר הרבנים זאת למרות ששכר ראשי ערים ועובדי ציבור אחרים עלה.

לידי חדשות כיפה הגיעו מסמכים שחושפים כי כעת סגן שר הדתות מתן כהנא מאזן בין שכר הרבנים לשכר ראשי הערים, אחרי שנים בהן הם סבלו מחוסר שוויון בשכר. בנוסף, הרבנים יקבלו תשלום רטרו החל מחודש ינואר 2019.

טבלת השכר

טבלת השכר צילום: ללא

כאמור, במכתב שהגיע לידי כיפה נכתב, "בהמשך לתיקון חוק הביטוח הלאומי מחודש ינואר 2021 ,לפיו השכר הממוצע במשק, המחושב על ידי המוסד לביטוח לאומי הוקפא בשנת 2021 ובשנת 2022 ,לא בוצע שינוי בשכר ראש עיר וסגנו, אשר מהם נגזרת טבלת השכר לחישוב קצבת הפרישה ליו"ר מועצה דתית וסגנו". 

בנט החזיר לכהנא את הסמכויות שנלקחו ממנו

בתחילת החודש שר הדתות מתן כהנא הודיע על התפטרותו והוא חזר לכהן כחבר כנסת על חשבונו של יום טוב כלפון, מאז כל הסמכויות של שר הדתות הועברו לשר בפועל, ראש הממשלה נפתלי בנט וכהנא מונה לסגן שר. בשבוע שעבר חתם ראש הממשלה על מסמך שמעניק לכהנא את הסמכויות שנלקחו ממנו.

במסמך שהגיע לידי כיפה ועליו חתום ראש הממשלה נפתלי בנט נכתב: "לפי חוק-יסוד: הממשלה בתוקף סמכותי לחוק-יסוד: הממשלה, אני אוצל בזה לסגן השר לשירותי דת, מתן כהנא, את סמכותי בעניינים האלה:

  1. הרכבת מועצות דתיות וחידוש הרכבן.
  2. מינוי ממונים למועצות דתיות 
  3. מינוי ועדה ממונה ומינוי יושב ראש לוועדה ממונה.
  4. הסמכויות הנתונות לי לפי תקנות שירותי הדת היהודיים, בחירות רבני עיר.
  5. קביעת מבחני תמיכה במוסדות ציבור, 
  6. מינוי מנהל למועצת בתי העלמין על פי תקנות מועצת בתי העלמין היהודיים בירושלים.