מתן כהנא בביקורת על מרכז הרב: "נזנחה האחדות ונרמסה הממלכתיות"

סערת אי הזמנתו של ראש הממשלה לאירועי יום ירושלים בישיבת מרכז הרב מסרבת לדעוך כאשר היום סגן השר מתן כהנא נחלץ להגנת ראש הממשלה: "אני תוהה מה הם חטאיו של ראש הממשלה שהובילו להחרמתו"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 30/05/22 17:11 כט באייר התשפב

מתן כהנא בביקורת על מרכז הרב: "נזנחה האחדות ונרמסה הממלכתיות"
צילום: דוברות הכנסת

סערת מרכז הרב: במהלך השבועות האחרונים, עלתה התפילה בישיבה המרכזית לכותרות בעקבות אי הזמנתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, כשעל פי הדיווחים, הנימוק העיקרי לכך הוא הכעס על צעדי הממשלה והחבירה לרע"מ. היום נחלץ סגן השר מתן כהנא להגנת ראש הממשלה בפוסט מנומק בפייסבוק.

ראשית פתח כהנא ואמר כי הדברים שיכתוב לא פוגמים בהערכתו הגדולה לפועלם של רבני הישיבה והמשיך "שנים רבות היתה ישיבה אחת מרכזית אליה כולנו נשאנו עיניים. סמל של מצוינות תורנית. סמל של אחדות המחנה. סמל של ממלכתיות. 

"קולות דומיננטיים מתוך הציונות הדתית, פועלים בדרך של חרמות ונידויים"

בשעת מבחן, בשעה של קושי ואתגר, לימדה אותנו הישיבה המרכזית שערכי הליבה שלה אינם כה איתנים. ראשי ישיבת מרכז הרב חזרו במעשיהם על דבריו של חה"כ סמוטריץ' כי אסור להכניס את אנשי ימינה לבתי הכנסת. אך בניגוד לאותו חה"כ, הם עשו זאת מתוך חשיבה ובירור מעמיק.
גם 100 דרשות בסעודה שלישית בישיבה על אהבת ישראל, על אחדות וממלכתיות, לא יוכלו לחפות על האופן בו החליטו לפעול ראשי הישיבה בשעת מבחן".

כהנא המשיך ואמר כי בציונות הדתית יש תהליך של הקצנה: "קולות דומיננטיים מתוך הציונות הדתית, השואפים להגמוניה ובלעדיות תורנית ומחשבתית, פועלים בדרך של חרמות ונידויים כלפי מי שמעז לחשוב אחרת מהם".

"ישיבת מרכז הרב ישרה קו עם הקו"

כהנא כתב כי "ישיבת מרכז הרב ישרה קו עם הקו. ברגע האמת, במצב בו מדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו, עומדת כפסע לפני התפוררות חברתית, נזנחה האחדות ונרמסה הממלכתיות.אין מנוס מלתהות מהם חטאיו של ראש הממשלה שהצדיקו את החרמתו, שהצדיקו את רמיסת אחד מסמליה של מדינת הישראל". 

לטענת כהנא, אין שום סיבה מהותית שבגינה היה צריך להחרים את בנט: "אם ראש ממשלתנו היה מוסר את חברון לאויבינו, אם היה משחרר 1000 מחבלים רוצחים, אם היה נפגש עם יאסר ערפאת ומתגאה שפגש ידיד, אם היה מצהיר קבל עם ועולם כי יש להקים מדינה פלסטינית, או אם היה תומך בפועל בגירוש יהודים מביתם, עוד היתה איזו שהיא הווא אמינא קלושה להחרמה של סמל הממלכה. 

"תחת הנהגתו מידי לילה יוצאים חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון להכות בארגוני הטרור"

"אבל ידוע לכולי עלמא שראש הממשלה ממשיך לבנות ביו"ש גם מול ממשל דמוקרטי בארה"ב, נלחם בניסיונות להקים נציגויות לפלסטינים בירושלים (והבוקר התבשרנו כי הצליח בכך), נלחם בגרעין האיראני ובגרורות הטרור שלה, עצר את תשלום הפרוטקשן לחמאס.  כולנו יודעים שתחת הנהגתו מידי לילה יוצאים חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון להכות בארגוני הטרור. כולנו יודעים שבזכות עמידתו האיתנה התקיים אתמול מצעד של רבבות חוגגים ביום ירושלים ויהודים פקדו את הר הבית".

הוא חתם בעקיצה על כך שרבנים גדולים היו מוכנים להקים ממשלה עם רע"מ: "כולנו יודעים שהרב טאו שליט"א והרב שמואל אליהו שליט"א חשבו שיש מי שמותר לו להקים ממשלה שנתמכת ע"י מפלגה ערבית. אבל מסתבר שיש מי שאם יעשה זאת יוחרם ולא יורשה לבוא בקהל".